نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹

تبدیل EA Sports به اسپانسر اصلی لالیگا

براساس توافق الکترونیک آرتز، ناشر مجموعه بازی‌های سری فیفا با لالیگا، EA Sports به اسپانسر اصلی لیگ سطح اول باشگاه‌های اسپانیا تبدیل خواهد شد.

به گزارش نشریه مارکا، الکترونیک آرتز با مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا به توافق رسیده تا با پرداخت سالیانه ۳۰ میلیون یورو، اسپانسری اصلی لالیگای اسپانیا را برعهده بگیرد. براین اساس، لیگ فوتبال اسپانیا از فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ تحت عنوان La Liga EA Sports معرفی خواهد شد. لالیگا ماه گذشته از پایان قرارداد قبلی این لیگ با سرویس Santander خبر داده بود.

EA قبلاً با لیگ برتر فوتبال انگلستان نیز توافقاتی را صورت داده بود که براین‌اساس، از سال ۲۰۱۶ شاهد نمایش لوگوی EA Sports در پخش زنده مسابقات فوتبال روی جوایز فردی بازیکنان و کیت داوران بازی بودیم.

باتوجه‌به اینکه الکترونیک آرتز تصمیم دارد تا از سال ۲۰۲۳ نام فیفا را از بازی‌های فوتبالی خود کنار بگذارد و به انتشار بازی‌های فوتبال این سری تحت نام EA Sports FC بپردازد، به نظر می‌رسد که قرارداد اسپانسری جدید EA می‌تواند برای حفظ لایسنس‌ها و سایر عوامل مؤثر در بازی‌های این شرکت نقش کلیدی را بازی کند.

لوگوی EA Sports La Liga

بازی FIFA 23 آخرین نسخه از این مجموعه است که با برند فیفا عرضه می‌شود. EA چندی پیش اعلام کرد که تصمیم گرفته تا به همکاری ۳۰ ساله این شرکت با فدراسیون جهانی فوتبال خاتمه داده و بازی‌های پرطرفدار خود را با برند مستقل عرضه کند. این شرکت به طرفداران اطمینان داده که باوجود از دست رفتن برند فیفا، تغییر چندانی در بازی‌های این سری به وجود نخواهد آمد.

در توضیحات این شرکت آمده که «به‌لطف بیش از ۳۰۰ قراردادی که لایسنس‌های مختلفی را در اختیار EA قرار می‌دهند، همان تجربه‌ی جذاب همیشگی با لیگ‌ها، تورنمنت‌ها، باشگاه‌ها و بازیکنان را به کاربران ارائه خواهد کرد.» از سوی دیگر، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیز اعلام کرده که درحال مذاکره با ناشران و توسعه‌دهندگان پیشرو در صنعت بازی است تا از سال ۲۰۲۴ بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال جدیدی را با برند FIFA به رقابت مستقیم با EA Sports FC بفرستد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده