// شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵

شرکت گوگل: استیدیا از دور خارج نخواهد شد

حساب کاربری توییتر گوگل استیدیا در جواب به یکی از کاربران اعلام کرد که این پلتفرم از دور خارج نخواهد شد.

زمانی‌که استیدیا، پلتفرم گیمینگ ابری گوگل معرفی و عرضه شد، اعلام شد که قرار است بازی‌های انحصاری مختلفی روی آن قرار بگیرند تا Stadia به رقابت با سایر پلتفرم‌ها بپردازد. این در حالی است که رفته رفته، گوگل استودیوهای بازی‌سازی درنظر گرفته‌شده برای گوگل استیدیا را بست و به مرور زمان کاربران به این نتیجه رسیدند که گوگل استیدیا به‌زودی به‌صورت کامل از دور خارج خواهد شد یا گوگل آن را منحل خواهد کرد.

در همین راستا، یکی از کاربران در توییتر از حساب کاربری گوگل استیدیا پرسیده است که «آیا به‌زودی این پلتفرم را خواهید بست؟» و حساب کاربری توییتر گوگل استیدیا در جواب اعلام کرد: «استیدیا از دور خارج نخواهد شد. خاطر نشان می‌کنیم که ما همیشه در حال تلاش هستیم تا بازی‌های بزرگی را به این پلتفرم و استیدیا پرو اضافه کنیم. حتما سایر سوالات خود را با ما در میان بگذارید». این اولین‌بار نیست که این موارد پیش می‌آید و در گذشته جان جاستیس، مدیر محصول، اعلام کرده بود که استیدیا همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

تمامی این موارد در حالی است که گوگل ترجیح داد تمامی استودیوهای انحصاری استیدیا را ببندد و بیشتر در قالب یک پلتفرم جامع به فعالیت بپردازد. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که براساس آن‌ها بازی The Quarry،‌ محصول استودیو سوپرمسیو گیمز ابتدا انحصاری گوگل استیدیا بود. اما با تغییر رویکرد شرکت Google، این بازی ناشر دیگری پیدا کرد و به یک محصول مولتی‌پلتفرم تبدیل شد.

دراین‌میان اشاره کنم که آثاری نظیر بازی Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition، بازی Saints Row: The Third – Remastered و بازی Murder by Numbers در جریان ماه اوت به سرویس استیدیا پرو اضافه می‌شوند.

همچنین بازی‌هایی نظیر Skull and Bones، ریبوت Saints Row و FIFA 23 هم برای عرضه روی استیدیا برنامه‌ریزی شده‌اند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده