نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱

پیوستن مدیر نوآوری سابق Assassin’s Creed به تنسنت

اشرف اسماعیل، توسعه‌دهنده‌ی سابق یوبیسافت برای کار روی یک بازی تازه به شرکت چینی تنسنت پیوست.

یکی از توسعه‌دهندگان سابق مجموعه‌ی Assassin’s Creed که توسط یوبیسافت اخراج شده بود، اکنون در شرکت تنسنت روی بازی جدیدی کار می‌کند. در اوت ۲۰۲۰ همکاری اشرف اسماعیل، مدیر نوآوری بازی‌های Assassin’s Creed: Valhalla و Origins با شرکت یوبیسافت به‌خاطر اتهام سوء‌استفاده از قدرت و روابط خارج از عرف خاتمه یافت.

شرکت چینی تنسنت در گفت‌وگو با نشریه‌ی Axios تأیید کرد که اشرف اسماعیل اکنون به‌عنوان «مشاور مدیر نوآوری» در استودیو Timi مشغول به فعالیت است. با اینکه معلوم نیست که این توسعه‌دهنده‌ی باسابقه روی چه اثری کار می‌کند، اما یکی از منابع به نشریه‌ی یادشده گفت که او از زمان تأسیس شعبه‌ی مونترال تنسنت در ژوئیه ۲۰۲۱ با آن‌ها همکاری داشته است. طبق گزارش‌ها این استودیو از تعدادی توسعه‌دهنده‌ی سابق یوبیسافت مونترال تشکیل شده است که زیر نظر اشرف اسماعیل روی برخی از نسخه‌های سری Assassin’s Creed کار می‌کردند.

یکی از سخن‌گوهای استودیو Timi گفت: «اشرف اسماعیل در طول دوران همکاری با ما رفتاری حرفه‌ای داشت و پیوسته اشتیاق خود برای یادگیری و رشد، چه به‌عنوان یکی از اعضای تیم و چه به‌عنوان یک فرد مسئول را نشان داد. ما در تلاش برای ایجاد یک محیط کاری امن و آبرومند برای همه هستیم و با رشد و گسترش تیم به انجام این کار ادامه خواهیم داد».

استودیو Timi که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد، بیشتر برای توسعه‌ی بازی Call of Duty Mobile شناخته می‌شود که از زمان عرضه بیش از ۶۵۰ میلیون دانلود داشته است. این استودیو تولید بازی Honor of Kings را نیز در کارنامه دارد که با الهام از بازی League of Legends ساخته شد و همواره در میان پرفروش‌ترین بازی‌های موبایل قرار می‌گیرد.

استودیو Timi نسخه‌های نینتندو سوییچ و موبایل بازی Pokémon Unite را در سال ۲۰۲۱ توسعه داد و دو ماه پیش از همکاری استراتژیک خود با ایکس باکس خبر داد. بنابر اعلام منابع رویترز، درآمد این استودیو در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیارد دلار رسید که در آن زمان آن را به بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده‌ی جهان تبدیل کرده بود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده