// جمعه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵

ایکس‌باکس وان در ماه آپریل بیشتر از پلی استیشن 4 فروش داشته است

در حالی که موقتا پلی‌استیشن 4 سونی به شماره اول میزان فروش در ماه مارس رسیده بود، ان‌پی‌دی گزارش کرده که ایکس‌باکس وان فروش خوبی را در ماه آپریل داشته و به صدر لیست فروش ایالات متحده دست پیدا کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مایک نیکولز، بازاریاب از افزایش قابل توجه  فروش کنسول ایکس‌باکس وان نسبت به سال گذشته خبر داد.

با خرید و مشارکت طرفداران، ایکس‌باکس وان لقب پروفروش‌ترین کنسول بازی را در ایالات متحده در ماه آپریل کسب کرد. فروش کنسول ایکس‌باکس وان در آپریل ۲۰۱۵ نسبت به همین تاریخ در سال ۲۰۱۴ در حدود ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد و مقایسه کاربران ایکس‌باکس لایو نسبت به سال گذشته  نیز (برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360) حاکی از آن است که این سرویس آنلاین با رشد ۲۴ درصدی در تعداد کاربران فعال مواجه بوده است. به بخاطر این اشتیاق و حمایت طرفداران متشکریم و مشتاقانه در انتظار به اشتراک گذاشتن بهترین لاین‌آپ تاریخ ایکس‌باکس در نمایشگاه E3 هستیم.

سونی در بیانیه‌ی خود با توجه به گزارش ان‌پی‌دی نوشت که این کنسول همچنان در صدر جدول مجموع فروش کنسول قرار دارد. علی رغم اینکه مایکروسافت از نظر تعداد فروش در ماه گذشته اول است، اما با این حال آمار منتشر شده از طرف ان‌پی‌دی نشان می‌دهد که بیشتر بازی‌های فروش رفته مربوط به نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بوده است.

یک نماینده در سونی کامپیوتر اینترتیمنت در بیانیه‌ای به گیم‌اسپات گفت:

با توجه به گزارش ان‌پی‌دی، پلی‌استیشن همچنان در صدر فروش نرم‌افزاری (بازی) در ماه آپریل ۲۰۱۵ قرار دارد و پلی‌استیشن 4 همچنان در مجموع فروش کنسول بازی در ایالات متحده در صدرجدول باقی مانده است. ما برای حرکتی به جلو در انتظار E3 شگفت‌انگیز هستیم.

مقایسه‌ی مستقیم دو کنسول سونی و مایکروسافت در سراسر جهان دشوار است؛ در حالی که سونی در ماه گذشته از فروش ۲۲ میلیونی پلی‌استیشن 4‌ خبر داد، اما مایکروسافت در گزارش مالی خود تنها به اعلام مجموع فروش دو کنسول 360 و ایکس‌باکس وان بسنده کرده است.

لیام کالاهان از گروه ان‌پی‌دی با اشاره به اپریل ۲۰۱۵، از کاهش ۴ درصدی فروش سخت‌افزار با توجه به کاهش ۵۵ درصدی فروش کنسول‌های نسل هفتم [ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 4] خبر داد. با این حال او به «ثبات» درفروش سخت افزار های نسل هشتم و افزایش ۳۶ درصدی فروش کنسول‌های قابل حمل اشاره کرد.

البته باید توجه داشت که سمت و سوی جدید مایکروسافت در پیشنهادات ویژه و طبیعتا تخفیف‌های شگفت‌انگیز این شرکت، در پیش بردن فروش کنسول نقش مهمی داشته است. کالاهان در ادامه با اشاره به تاثیر این سیاست جدید در میزان فروش دلاری نوشت:

کاهش فروش دلاری سخت‌افزارها به میزان ۴ درصد با توجه به کاهش قیمت‌گذاری سخت‌افزار کنسول‌ها صورت گرفته است.

در ماه ژانویه‌ (۱۱ دی تا ۱۰ بهمن) قیمت ایکس‌باکس به شکل دائمی به رقم ۳۵۰ دلار کاهش یافت. هرچند پلی‌استیشن 4 هنوز به قیمت ۴۰۰ دلار در خرده فروشی‌ها، فروخته می‌شود.

کارشناس ان‌پی‌دی در ادامه با اشاره به مثبت بودن میزان فروش مجموع دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در ۱۸ ماه گذشته نوشت:

فروش سخت‌افزاری دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، مجموعا افزایش ۵۰ درصدی را نسبت به فروش مجموع دو کنسول ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 درهمین مدت زمان نشان می‌دهد.

در لیست ده برتر فروش ماه آپریل بازی Super Smash Bros. برای کنسول‌های Wii U و 3DS نیز به چشم می‌خورَد، هرچند نینتندو از گزارش جداگانه‌ میزان فروش خود امتناع کرده است.

در ماه گذشته بازی‌های بزرگی مانند Mortal Kombat X و Grand Theft Auto V منتشر شدند. طبیعتا با نگاهی به این لیست شاهد حضور این دو بازی بزرگ در صدر جدول هستیم.

لیست برترین فروش ماه آپریل:

  1. Mortal Kombat X ( کنسول‌های PS4, Xbox One)
  2. Grand Theft Auto V ( کنسول‌های  PS4, Xbox One, PC, 360, PS3)
  3. Battlefield: Hardline (کنسول‌های Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
  4. MLB 15: The Show (کنسول‌های  PS4, PS3)
  5. Minecraft (کنسول‌های 360, PS3, Xbox One, PS4)
  6. NBA 2K15 (کنسول‌های  Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
  7. Call of Duty: Advanced Warfare (کنسول‌های  Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
  8. Dark Souls II: Scholar of the First Sin (کنسول‌های  PS4, Xbox One, 360, PS3)
  9. Super Smash Bros. (کنسول‌های  3DS, Wii U)
  10. Borderlands: The Handsome Collection (کنسول‌های  PS4, Xbox One)

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده