نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲

حضور اولین شخصیت اصلی زن در GTA 6

بلومبرگ گزارش داد که در بازی GTA VI با اولین شخصیت زن قابل بازی تاریخ این سری مواجه خواهیم شد.

پس از عرضه بازی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸، حالا تمرکز استودیو راک‌ استار گیمز روی ساخت قسمت بعدی سری GTA است و حالا اطلاعات جدیدی از این بازی فاش شده است. طبق گزارش جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ مراحل ساخت بازی GTA 6 با سرعتی کمتر از چیزی که هواداران و حتی تعدادی از اعضای قدیمی این مجموعه انتظار دارند دنبال می‌شود.

شرایر می‌گوید با وجود بالا بودن روحیه توسعه‌دهندگان استودیوهای جهانی راک‌استار به‌دلیل بهبودهای عظیم و زیرساختی به‌وجود آمده در این استودیوها، تغییرات ساختاری در روند توسعه بازی‌های این شرکت و جدایی دن هوزر، نویسنده و تهیه‌کننده اصلی تمامی بازی‌های قبلی راک‌استار نشان می‌دهد که GTA 6 احتمالا تفاوت‌های زیادی با بازی‌های قبلی این مجموعه خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی، حضور یک شخصیت زن لاتین به‌عنوان یکی از دو شخصیت اصلی قابل بازی GTA VI خواهد بود. براساس گزارش شرایر، داستان بازی از ماجرای مشهور بانی و کلاید، زوج سارق قرن بیستم ایالات متحده الهام گرفته است و همچنین سازندگان بازی سعی دارند برخلاف بازی‌های قبلی سری GTA، از تحقیر و شوخی با اقلیت‌های نژادی مانند گروه‌های اسپانیایی زبان تاحد ممکن خودداری کنند.

GTA Online

درباره تاریخ انتشار بازی سازندگانی که در حال کار روی این بازی هستند می‌گویند این پروژه عظیم در تاریخ نامشخصی از سال مالی ۲۰۲۴ تیک‌تو اینتراکتیو، مالک راک‌استار که از ماه آوریل ۲۰۲۳ آغاز و در پایان ماه مارس ۲۰۲۴ به‌پایان می‌رسد، عرضه می‌شود. البته بسیاری از توسعه‌دهندگان درباره این تاریخ حدودی نیز شک و تردید زیادی دارند. باتوجه‌به سرعت نسبتا پایین توسعه این بازی که برای جلوگیری از به‌وجود آمدن کرانچ یا فشار کاری مضاعف روی سازندگان بازی ایجاد شده است، بسیاری از بازی‌سازان این پروژه معتقدند که هنوز حداقل دو سال دیگر تا انتشار این بازی فاصله داریم.

براساس گفته‌های افرادی که در ساخت این بازی حضور داشته‌اند، مراحل ابتدایی ساخت GTA 6 از سال ۲۰۱۴ و پس از عرضه اولیه GTA Online آغاز شده است. هنوز مشخص نیست که آیا لزلی بنزیس، تهیه‌کننده تمامی بازی‌های این سری از زمان انتشار GTA 3 که در سال ۲۰۱۵ از راک‌استار گیمز جدا شد در مراحل پیش‌تولید GTA 6 نقشی داشته است یا خیر.

طبق مصاحبه‌های صورت گرفته توسط شرایر با سازندگان بازی، برنامه‌های ابتدایی راک‌استار برای GTA 6 که با نام رمزی Project Americas آغاز شده است، ساخت بزرگ‌ترین بازی تاریخ این سری در یک نقشه یکپارچه بوده است. طراحی‌های ابتدایی نشان می‌دهد این پروژه در ابتدا قرار بوده مناطق بزرگی از شمال و جنوب سراسر ایالات متحده را در خود داشته باشد. اما برنامه‌های جدید راک‌استار نشان می‌دهد که یک نقشه الهام‌گرفته از شهر میامی، سواحل و باتلاق‌های اطراف آن قرار است تمام جهان GTA VI را تشکیل بدهد.

همچنین سازندگان بازی می‌گویند راک‌استار برنامه دارد تا با ارائه آپدیت‌های منظم و نزدیک‌به‌هم، مأموریت‌ها و حتی شهرهای جدیدی را به دنیای این بازی اضافه کند. مدیران ارشد راک‌استار امیدوارند تا با این رویکرد، بخش زیادی از فشار کاری و پیچیدگی‌های ساخت نسخه نهایی بازی که قرار است سرانجام در سال ۲۰۲۴ منتشر شود، کاهش یابد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده