نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۹

احتمال پشتیبانی پورت پی سی بازی Returnal از استیم دک

به‌روزرسانی مجدد صفحه‌ی بازی Returnal در SteamDB از احتمال بهینه‌سازی بازی روگ‌لایک استودیوی هاوس‌مارک برای کنسول دستی استیم دک حکایت دارد.

شرکت سونی با بازی‌های Uncharted: Legacy of Thieves Collection، بازی Marvel’s Spider-Man Remastered و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، برنامه‌های هیجان انگیزی برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری پلی استیشن در پلتفرم پی سی دارد. اما انتظار می‌رود که این روند تنها به این چند بازی محدود نشود؛ موضوعی که خود سونی هم بارها به آن اشاره داشته است.

اما یکی از اسامی پرتکراری که در گزارش‌های مختلف به آن اشاره شده، بازی Returnal از استودیوی هاوس‌مارک است. بازی ریترنال سال گذشته به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شد و علاوه‌بر بازخورد مثبت منتقدان با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شد. موفقیت‌های این بازی نقش مهمی در خرید استودیوی هاوس‌مارک توسط سونی و پیوستن آن به استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن داشت.

محیط بازی Returnal

یکی از منابع متعددی که تاکنون به شایعات انتشار بازی Returnal برای پی سی اشاره داشته، تغییراتی است که در صفحه‌ی SteamDB این بازی اعمال می‌شوند. در به‌روزرسانی جدید صفحه بازی ریترنال شاهد اضافه شدن پروفایل کنترلر استیم دک به آن هستیم که از احتمال بهینه‌سازی بازی برای کنسول دستی استیم دک حکایت دارد.

Horizon Zero Dawn، بازی Days Gone و God of War به‌عنوان سه بازی بزرگ سونی که تاکنون برای پی سی پورت شدند، همگی روی کنسول استیم دک قابل اجرا هستند؛ لذا چنین چیزی برای Returnal نیز قابل انتظار خواهد بود. البته این بازی هنوز به‌صورت رسمی برای پی سی معرفی نشده و بهتر است فعلاً به‌صورت قطعی درباره این موضوع اظهارنظر نشود.

بازی Returnal درحال حاضر منحصراً برای پلی استیشن 5 قابل دریافت است. زومجی در بررسی بازی Returnal نمره ۸.۵ را داده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده