نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۰

Stray محبوب‌ ترین بازی فروشگاه استیم در سال ۲۰۲۲

اولین ساخته استودیوی فرانسوی BlueTwelve، بالاترین امتیاز در میان بازی‌های پلتفرم استیم از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا به امروز را کسب کرده است.

براساس گزارش وب‌سایت Steam250 که بررسی و دسته‌بندی امتیازهای کاربران به بازی‌های فروشگاه استیم می‌پردازد، بازی مستقل Stray که گیمرها را در نقش یک گربه دوست‌داشتنی قرار می‌دهد، موفق شده است تا در کمتر از یک هفته رتبه اول بالاترین امتیاز دریافت شده توسط کاربران را دریافت کند و بنابراین به محبوب‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ این پلتفرم از نظر میانگین نمرات بازیکنان تا به‌امروز تبدیل شود.

طبق این اطلاعات، میانگین امتیاز دریافت شده Stray از ۴۲ هزار و ۶۶۵ رای کاربران، هم‌اکنون به عدد ۸/۶۲ از ۱۰ رسیده است. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند که بیش از ۹۸ درصد از امتیازهای کاربران، مثبت یا ۹۹ بوده است و تنها کمتر از ۲ درصد کاربران تجریه این بازی را پیشنهاد نمی‌کنند. با این میزان از نقدهای مثبت دریافتی از سوی کاربران، Stray موفق شده است تا به‌جای God of War در رتبه اول بازی‌های محبوب استیم قرار بگیرد. مجموع امتیاز God of War با ۵۳ هزار و ۱۰۱ نقد دریافتی از سوی کاربران، روی عدد ۸/۵۶ از ۱۰ است.

با اینکه Stray در فهرست بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۲ تاکنون در مقام اول قرار می‌گیرد، اما در رده‌بندی کلی امتیازهای تمامی بازی‌های استیم، این بازی فعلا در رتبه ۴۹ قرار دارد. بالاترین امتیاز میان تمام بازی‌های استیم در حال حاضر، در اختیار بازی Portal 2 ساخته‌ی ولو است. با امتیاز ۸/۸۳ از میان ۳۰۱ هزار و ۹۳۱ رای دریافتی، پورتال ۲ در رتبه بالاتری از سه بازی Terraria ،Stardew Valley و Hades قرار می‌گیرد.

گربه و ربات‌ها در رستوران در بازی Stray

بازی eFootball 2022 که در هنگام عرضه پایین‌ترین امتیاز تمامی بازی‌های استیم را دریافت کرده بود، هم‌اکنون با امتیاز ۲/۵۶ از حدود ۳۷ هزار رای، در رتبه دهم بدترین بازی‌های استیم از نگاه کاربران جای می‌گیرد. عده‌ای از هواداران امیدوار هستند تا با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید و عرضه آپدیت‌های فصلی تازه، eFootball 2022 وضعیت بهتری در چارت‌های امتیازی گیمرها پیدا کند. سه بازی Flatout 3 ،War of the Three Kingdoms و Rollercoaster Tycoon World نیز به‌ترتیب در رتبه‌های بدترین بازی‌های تاریخ استیم از دیدگاه کاربران قرار گرفته‌اند.

پیش از این نیز شاهد شکسته‌شدن رکورد بیش‌ترین بازیکن همزمان برای یکی از بازی‌های شرکت Annapurna Interactive توسط Stray بودیم. این بازی موفق شد تا با جذب بیش‌از ۵۰ هزار بازیکن همزمان در روز عرضه، رکورد دیگر بازی‌های این شرکت مانند Outer Wilds و Twelve Minutes را بشکند. این آمارهای شگفت‌انگیز، هواداران زیادی را برای استودیوی کوچک BlueTwelve به‌دست آورده است و امیدواریم در بازی‌های بعدی آن‌ها نیز شاهد موفقیت‌های مشابهی باشیم.

بازی ماجراجویی Stray در حال حاضر برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر‌های شخصی و همچنین سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم در دسترس است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده