نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷

سیستم مورد نیاز نسخه کامپیوتر بازی مرد عنکبوتی

شرکت سونی جزئیات جدیدی از نسخه‌ی کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man Remastered نظیر سیستم مورد نیاز و پاداش‌های پیش خرید آن را منتشر کرد.

سونی در اوایل تابستان تأیید کرد که به‌منظور گسترش فعالیت خود در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتر می‌خواهد بازی Marvel’s Spider-Man Remastered را در ماه اوت ۲۰۲۲ برای این پلتفرم عرضه کند. اکنون این شرکت پیش از انتشار قریب‌الوقوع نسخه‌ی کامپیوتر بازی مرد عنکبوتی جزئیات جدیدی از جنبه‌های مختلف آن منتشر کرده است؛ از پاداش‌های پیش خرید و مشخصات سیستم مورد نیاز گرفته تا ویژگی‌هایی نظیر DLSS و ری-تریسینگ.

مبارزه مرد عنکبوتی با دشمنان بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered در کامپیوتر دارای ویژگی Ray-Traced Reflections (بازتاب‌های پرتویایی‌شده) است و بازتاب‌ها و سایه‌ها را با کیفیت‌های مختلف در حالت‌ها و تنظیمات پیش‌فرض ارائه می‌دهد. پشتیبانی کامل از DLSS (فناوری Supersampling انویدیا)، DLAA (قابلیت آنتی الیاسینگ) و رزولوشن‌های متعددی ازجمله نسبت تصویر ۱۶:۹، ۱۶:۱۰، ۲۱:۹، ۳۲:۹ و ۴۸:۹ نیز تأیید شده است. افزون‌براین گزینه‌هایی برای SSAO (سایه‌های تماسی)، Texture Filtering (وضوح نمایش بافت‌ها)، تعیین کیفیت سطح جزئیات و سایه‌ها نیز وجود دارد.

سونی تأیید کرد که نسخه‌ی PC بازی Marvel’s Spider-Man Remastered به‌طور کامل از قابلیت‌های کنترلر دوال‌سنس نظیر تریگرهای تطبیقی و بازخوردهای لمسی پشتیبانی خواهد کرد. البته امکان استفاده از ماوس و کیبورد و کنترلرهای قابل تنظیم نیز وجود دارد. طرفدارها می‌توانند انتظار گزینه‌های Accessibility، گزینه‌های Remapping، ذخیره‌ی ابری و اچیومنت‌ها در هر دو نسخه‌ی استیم و اپیک گیمز را نیز داشته باشند. استودیو اینسامنیاک گیمز تریلر جدیدی را برای نمایش ویژگی‌های نسخه‌ی کامپیوتر پخش کرد که در ادامه قابل مشاهده است.

دانلود از آپارات

اگر نسخه‌ی کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man Remastered را قبل از انتشار آن پیش خرید کنید، پاداش‌های درون-بازی زیادی دریافت خواهید کرد. این جوایز شامل پنج امتیاز اضافی برای استفاده در درخت مهارت، آزادسازی زودهنگام ابزار جنگی Spider-Drone و آزادسازی زودهنگام سه لباس Iron Spider Suit، Spider-Punk Suit و Velocity Suit است. شما می‌توانید تصویری از پاداش‌های پیش خرید بازی را در ادامه مشاهده کنید.

پاداش‌های پیش خرید نسخه کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man

فارغ از این موارد، شرکت سونی از مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Marvel’s Spider-Man Remastered روی کامپیوتر نیز پرده برداشته است. در مجموع فهرست ۵ سیستم با قدرت‌های متفاوت ارائه شده است تا بازیکن‌ها با انواع مختلف کامپیوترها بتوانند از تجربه‌ی بازی مرد عنکبوتی در پی‌سی نهایت لذت را ببرند.

این مشخصات شامل حداقل سیستم (تنظیمات گرافیکی Low برای رزولوشن 720p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه)، سیستم پیشنهادی (تنظیمات گرافیکی Medium برای رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم)، سیستم بسیار قدرتمند (تنظیمات گرافیکی Very High برای رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم)، سیستم عالی برای ری-تریسنگ (تنظیمات گرافیکی High برای اجرای بازی با رهگیری پرتو در رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم یا رزولوشن 1440p و نرخ ۶۰ فریم) و سیستم بسیار عالی برای Ray Tracing (تنظیمات گرافیکی High برای استفاده از رهگیری پرتو در رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم) می‌شود.

در بین مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه‌ی کامپیوتر Marvel’s Spider-Man Remastered انعطاف‌پذیری زیادی دیده می‌شود. ظاهرا استودیو Nixxes Software، توسعه‌دهنده‌ی این پورت سعی کرده است که تا حد امکان افراد بیشتری قادر به تجربه‌ی بازی باشند. برای مثال، بازیکن‌ها برای تجربه‌ی این نسخه حداقل به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم نیاز دارند، اما برای اجرای آن در بالاترین تنظیمات گرافیکی به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم نیاز است. حداقل سیستم مورد نیاز تنها نیازمند یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی HDD است، اما در مشخصات سایر سیستم‌ها به یک SSD اشاره شده است. همچنین برای اجرای این بازی به ۷۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز خواهید داشت.

مشخصات سیستم مورد نیاز نسخه کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered در تاریخ ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) برای کامپیوتر عرضه خواهد شد. نسخه‌ی کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales نیز در زمان نامعلوم دیگری از پاییز سال ۲۰۲۲ در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده