نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴

فروش ۲۰ میلیون نسخه‌ای فاینال فانتزی 10

براساس گزارش‌های جدید، دو بازی مجموعه Final Fantasy X به فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرده‌اند.

روز گذشته وب‌سایت Gematsu و براساس گزارش رسمی اسکوئر اینکس اعلام کرد مجموع فروش دیجیتالی و فیزیکی دو بازی Final Fantasy X و Final Fantasy X-2 روی تمامی پلتفرم‌ها تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲۰/۸ میلیون نسخه رسیده است.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ و پیش از انتشار نسخه ریمسترشده‌ی این دو بازی برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا، اسکوئر اینکس اعلام کرده بود که فروش این دو بازی به رقم ۱۴ میلیون نسخه رسیده است. این آمارها نشان می‌دهد که انتشار کالکشن Final Fantasy X/X-2 HD Remaster در سال ۲۰۱۳ توانسته‌ است در حدود ۶ میلیون و هشتصد هزار نسخه‌ دیگر از این بازی نقش‌آفرینی کلاسیک را به‌ فروش برساند.

نسخه Final Fantasy X/X-2 HD Remaster بازی فاینال فانتزی ۱۰ که در طول سال‌ها برای دیگر پلتفرم‌ها مانند پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه شده است، علاوه‌بر بهبودهای گسترده گرافیکی، شامل قطعه‌های موسیقی جدید، محتوایی بیشتر از نسخه بین‌المللی بازی و مینی‌گیم‌های جدیدی برای بازی X-2 می‌شود. ویژگی جدید Creature Creator که شباهت‌های به بازی‌های سری پوکمون دارد، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با به‌دام‌اندختن هیولاهای دشمن و بعضی از NPCها، در مبارزات بازی از آن‌ها استفاده کنند.

همچنین فیلم کوتاه Eternal Calm که به روایت داستان میان دو قسمت بازی می‌پردازد، نمایش‌نامه صوتی Final Fantasy X: Will، یک دانجن جدید که در طراحی گیم‌پلی آن از بازی‌های سبک روگ‌لایک الهام گرفته شده است نیز از دیگر محتویات جدید نسخه ریمسترشده بازی هستند. این نسخه ریمستر توسط استودیوی چینی-سنگاپوری Virtuos ساخته شده است؛ همان تیمی که براساس گزارش‌ها در حال حاضر، توسعه نسخه بهبودیافته بازی Metal Gear Solid 3 را در برنامه دارد.

فاینال فانتزی ۱۰ اسکوئر انیکس

بازی فاینال فانتزی X که دهمین نسخه سری اصلی مجموعه فاینال فانتزی به‌حساب می‌آيد، اولین‌بار در سال ۲۰۰۱ برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. داستان بازی در سرزمین افسانه‌ای Spira اتفاق می‌افتد که از جغرافیای جنوب شرقی آسیا و ژاپن الهام گرفته است. بازیکن در نقش تیداس، یکی از ستارگان ورزش blitzball پس از نابودی سرزمین مادری خود به نام Zanarkand، تصمیم می‌گیرد تا تا با نابودی هیولایی افسانه‌ای به نام Sin، صلح و آرامش را به اسپایرا برگرداند.

بسیاری از هوادارها، دو بازی Final Fantasy X-2 و Final Fantasy X را از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی و از بهترین بازی‌های این مجموعه می‌دانند. فاینال فانتزی ۱۰ همچنین اولین بازی از این سری است که پس از انتشار و استقبال هواداران و منتقدان، یک دنباله مستقیم نیز دریافت کرد. در این بین شاید جالب باشد که بدانید مشترک‌های پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس به Final Fantasy X/X-2 HD Remaster دسترسی دارند و می‌توانند همین حالا سراغ تجربه‌ی فاینال فانتزی 10 بروند.

در طول سال‌های اخیر شایعات زیادی درباره ساخت قسمت سوم این داستان توسط اسکوئر اینکس منتشر شده است. تتسویا نومورا، یکی از کارگردان‌های سری فاینال فانتزی در جریان یک مصاحبه در ماه ژوئیه‌ی سال گذشته اعلام کرد داستان ابتدایی قسمت سوم Final Fantasy X توسط نویسنده اصلی این سری به نام کازوشیگا ناجیما نوشته شده است. موتومو توریاما، کارگردان نسخه اصلی بازی نیز از علاقه خود به بازگشت به دنیای اسپایرا خبر داده است. هرچند که به‌گفته تورایاما تمام تمرکز تیم‌ بازی‌سازی اسکوئر اینکس در حال حاضر روی به‌پایان رساندن کار ساخت سه‌گانه‌ی ریبوت فاینال فانتزی هفت است و پس از آن، احتمالا سرانجام می‌توانیم شاهد انتشار اخبار دقیق‌تری درباره وضعیت بازی جدید این سری محبوب باشیم.

نظر شما کاربرهای زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده