نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷

صدرنشینی Elden Ring در جدول فروش بازی های آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲

مؤسسه‌ی تحقیقاتی NPD اعلام کرد که Elden Ring به پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن ۲۰۲۲ در آمریکا تبدیل شده است.

بازی Elden Ring از زمان انتشار در اوایل سال جاری صدرنشین یا نزدیک به صدر جدول فروش ماهانه‌ی مؤسسه‌ی NPD برای نمایش میزان فروش بازی‌ها در ایالات متحده بوده است. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این بازی اکشن نقش‌آفرینی استودیو FromSoftware به پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن ۲۰۲۲ آمریکا تبدیل شده است. این آمار توسط مت پیسکاتلا، تحلیلگر مؤسسه‌ی تحقیقاتی NPD منتشر شد.

الدن رینگ در همه‌ی ماه‌های پس از عرضه به استثنای ماه آوریل ۲۰۲۲ در صدر جدول فروش آمریکا قرار داشت. تنها در ماه آوریل بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga عملکرد بهتری را از نظر فروش به ثبت رساند و رتبه‌ی نخست جدول را به خود اختصاص داد. مت پیسکاتلا اخیرا اظهار داشت: «بازی الدن رینگ دوباره به پرفروش‌ترین بازی ماه بدل شد و کماکان به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود».

در رده‌ی سوم جدول فروش ماه ژوئن ۲۰۲۲ بازی Mario Strikers: Battle League دیده می‌شود و بازی F1 22 در رده‌ی دوازدهم قرار گرفته است. بازی Overwatch برای اولین‌بار در نزدیک به ۳ سال گذشته به جمع ۲۰ بازی پرفروش پیوست و به‌لطف انتشار نسخه‌ی بتای بازی اورواچ ۲ در رتبه‌ی پنجم جای گرفت. انتشار بسته‌ی الحاقی Sunbreak بازی Monster Hunter Rise نیز باعث قرارگیری آن در جایگاه ۱۳ پرفروش‌ترین آثار ماه شد.

بازی Final Fantasy 7 Remake نیز یک جهش بزرگ داشت و از جایگاه ۱۵۹ به رده‌ی ۹ جدول فروش راه پیدا کرد. این ریمیک به‌لطف جشن ۲۵ سالگی بازی Final Fantasy 7 توانست برای اولین‌بار از ماه می ۲۰۲۰ در میان ۲۰ بازی برتر قرار بگیرد. در رتبه‌های ششم تا هشتم جدول هم به‌ترتیب بازی Mario Kart 8، بازی Nintendo Switch Sports و بازی Kirby and the Forgotten Land به چشم می‌خورند که همگی از آثار نینتندو هستند. در همین حین NPD اعلام کرد که پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول در آمریکا هم طی ژوئن ۲۰۲۲ و هم طی کل نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی از نظر درآمد دلاری است. نینتندو سوییچ از نظر تعداد کنسول‌های به فروش رسیده، پیشتاز شد.

رتبهرتبه ماه گذشتهنام بازیناشر
۱۱Elden Ringبندای نامکو
۲۲LEGO Star Wars: The Skywalker Sagaبرادران وارنر
۳جدیدMario Strikers: Battle Leagueنینتندو
۴۵MLB: The Show 22سونی و MLB
۵۵۷Overwatchاکتیویژن بلیزارد
۶۸Mario Kart 8نینتندو
۷۳Ninterdo Switch Sportsنینتندو
۸۶Kirby and the Forgotten Landنینتندو
۹۱۵۹Final Fantasy VII: Remakeاسکوئر انیکس
۱۰۱۱Minecraftچند تولید کننده بازی ویدیویی
۱۱۷Call of Duty: Vanguardاکتیویژن بلیزارد
۱۲جدیدF1 22الکترونیک آرتز
۱۳۳۰Monster Hunter: Riseکپکام آمریکا
۱۴۵۶Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba: The Hinokami Chronickesسگا
۱۵۱۴Super Smash Bros. Ultimateنینتندو
۱۶جدیدFire Emblem Wariors: Three Hopesنینتندو
۱۷جدیدSonic Originsسگا
۱۸۱۰Pokemon Legends: Arceusنینتندو
۱۹جدیدThe Quarryتیک-تو اینتراکتیو
۲۰۲۸Marvel's Spider-Man: Miles Moralesسونی


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده