نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۶

بازی Skate قرار است رایگان عرضه شود؛ وجود پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

سازندگان بازی Skate در توضیحات جدید خود تایید کردند که این بازی اثری کاملا رایگان برای پلتفرم‌های نسل هشت، نسل ۹ و پی سی خواهد بود.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، اعضای تیم Full Circle که طی سالیان اخیر مشغول ساخت تازه‌ترین قسمت از سری بازی‌های اسکیت بوده‌اند، توضیحاتی جدید پیرامون بازی Skate 4 را ارائه کرده‌اند. این توضیحات در قالب جدیدترین ویدیو تیم سازنده‌ی بازی (ویدیویی موسوم به‌ The Board Room) منتشر شده که می‌توانید آن را از یوتیوب تماشا کنید. سازندگان بازی ضمن تایید عرضه‌ شدن Skate برای پلتفرم‌های نسل هفت و نسل هشت، اعلام کردند که بازی Skate اثری کاملا رایگان (Free to Play) با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای (برای آیتم‌های پوششی) خواهد بود.

تیم تولید بازی ذکر می‌کند که آن‌ها قصد دارند تا مواردی همچون قابلیت انتقال فایل‌های Save بازیکنان و تجربه‌ی بازی به‌شکل کراس‌پلی مابین پلتفرم‌ها را به‌بازی بیاورند. در صحبت‌های دن مک‌کالو (Dan McCullo)، مدیر عمومی استودیو فول سرکل چنین می‌خوانیم: «ما می‌خواهیم تا مخاطبان در زمان تجربه‌ی بازی، بیشترین ارزش ممکن را از این تجربه کسب بکنند و بتوانند به‌هر شکلی که دوست دارند، Skate را روی پلتفرم محبوبشان بازی کنند.

بدین ترتیب بازی اسکیت از سیستم Cross-Progression (انتقال میزان پیشرفت بازیکن به پلتفرم‌های مختلف) و کراس-پلی (توانایی تجربه‌ی بازی درکنار افرادی که اثر را روی کنسول‌های دیگر تجربه می‌کنند) روی کنسول‌های نسل هشت، نسل ۹ و پی سی پشتیبانی خواهد کرد. ما می‌خواهیم حتی فراتر از این برویم و چنین تجربه‌ای را به‌موبایل هم بیاوریم.

ما دوست داریم تا دو سیستم نام‌برده را روی موبایل نیز اجرا کنیم. البته که توسعه‌ی نسخه‌ی موبایل تازه شروع شده است. با این وجود، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کنترل‌ها به‌بهترین نحو روی موبایل پیاده‌سازی شوند تا تجربه‌ی Skate روی گوشی‌های هوشمند بهترین حس ممکن را منتقل کند. وقتی تمامی این چیزها آماده شدند، آن‌ها را کنار هم می‌آوریم و شما می‌توانید بازی را روی هر پلتفرمی که دوست دارید با دوستان خود تجربه کنید و این فوق‌العاده خواهد بود.»

اسکیت ۴

همان‌طور که در ابتدای خبر ذکر شد، این بازی که چهارمین قسمت از سری اسکیت به‌شمار می‌رود و در میان بازیکنان با نام Skate 4 شناخته می‌شود، درواقع با نام Skate معرفی و شناخته می‌شود؛ نامی بدون ‌پیشوند، پسوند یا شماره. کاز پری (Cuz Parry)، کارگردان خلاق بازی، پیرامون انتخاب نام این قسمت از سری اسکیت چنین می‌گوید:

«این بازی با نام Skate 4 شناخته نمی‌شود؛ دلیلش این است که بازی ما یک پیش‌درآمد (Prequel)، یک دنباله، یک ریبوت، یک بازسازی و هیچ یک از این موارد به‌شمار نمی‌رود. این بازی حتی ریمستر هم نیست. این بازی Skate است. همین و به‌همین خاطر جلوی اسم بازی یک نقطه گذاشته‌ایم.»

ایزابل موکارد (Isabelle Mocquard)، رهبر بخش مدیریت محصول تیم تولید بازی در خصوص پشتیبانی از بازی اسکیت چنین می‌گوید:

«ما این تمایل بلندپروازانه را داریم تا در سالیان آتی از بازی اسکیت پشتیبانی کنیم. دقیقا از همان لحظه‌ی شروع ساخت بازی، تیم توسعه بر این بود تا محصولی کاملا متفاوت را خلق کند. نگرش ما تولید اثری است که هرگز «تمام» نمی‌شود. یک بازی که شما هر چند وقت یک بار به‌آن برمی‌گردید و چیزهای جدید در آن کشف می‌کنید. رویای ما این است که اسکیت هرگز به‌پایان نمی‌رسد و برای تحقق این رویا، ما به‌شکل فعال از بازی پشتیبانی خواهیم کرد. مواردی همچون اضافه کردن یا بهبود مولفه‌های گیم‌پلی درکنار اضافه شدن محتویات فصلی، رویدادها و موارد این‌چنینی.

البته با توجه‌به رایگان بودن بازی، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در آن وجود خواهد داشت. البته که این پرداخت‌ها هرگز به‌برتری بازیکنان نسبت‌به یکدیگر (تبدیل شدن بازی به‌اثری Pay to win) منجر نخواهد شد. زمانی‌که داشتیم شاخص‌های بخش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را تعیین می‌کردیم، به‌بازی‌های دیگر نگاه کردیم و چیزهایی که دوست داشتیم و دوست نداشتیم را مشخص کردیم.

و هنوز پیرامون این مسئله مشغول تحقیق هستیم اما از آثاری مثل Apex Legends و سایر بازی‌های محبوب رایگان، الگو می‌گیریم. بازی‌هایی رایگان که پول خرج کردن در آن‌ها کاملا اختیاری و به‌خرید آیتم‌های پوششی مربوط است. با این روش می‌توانیم اتحاد موجود در جامعه‌ی بازیکنانی که دوست دارند در بازی پول خرج کنند و افرادی را که چنین قصدی ندارند حفظ کنیم. با این نگرش، دوستی مابین جامعه‌ی بازیکنان ایجاد خواهد شد؛ بدون اینکه بخواهیم گروه مخاطبان خود را چند دسته کرده باشیم.»

تصویری از بازی اسکیت 4

در پایان ویدیو The Board Room و پیرامون مشخص شدن زمان انتشار بازی، درن چانگ (Deran Chung) که یکی دیگر از کارگردانان خلاق بازی به‌شمار می‌رود، چنین گفت:

«وقتی بازی آماده باشد، عرضه خواهد شد. من حتی می‌توانم بگویم که بازی فردا عرضه می‌شود؛ حتی کاز هم می‌تواند چنین چیزی را اعلام کند.. اما شعار ما این است که بیایید [بازی را] خرابش نکنیم؟ باشد؟»

بازی اسکیت درحال حاضر توسعه‌ی خود را در مرحله‌ی Pre-Alpha جلو می‌برد. این بازی در زمانی نامشخص راهی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی سی خواهد شد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده