// جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۳

پلی استیشن 5 پرفروش ترین کنسول ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ در بریتانیا

در جریان آمار منتشرشده از فروش کنسول‌ها در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ در بریتانیا، پلی استیشن 5 رتبه اول را از آن خود کرده است.

در ماه ژوئن شاهد موجود شدن پلی استیشن 5 در بازار بریتانیا بودیم و همین مورد سبب شد تا بازی‌هایی نظیر Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 فروش خوبی را تجربه کنند. حال GfK Entertainment آمار فروش کنسول‌های بازی در ژوئن ۲۰۲۲ را منتشر کرده است و در جریان آن، شاهد عملکرد بسیار خوب پلی استیشن 5 هستیم.

پلی استیشن 5 لقب پرفروش‌ترین کنسول ماه ژوئن را از آن خود کرده و به‌دنبال آن ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ رقابت بسیار نزدیکی را تجربه کرده‌اند. فروش PS5 نسبت‌به ماه گذشته دو درصد افزایش داشته است و برای چهارمین ماه متوالی، شاهد رشد فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا هستیم. بااین‌حال کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس و نینتندو سوییچ به‌ترتیب نسبت به ماه گذشته ۳۱ درصد و ۲۴ درصد افزایش فروش داشته‌‌اند.

دراین‌میان بد نیست اشاره کنم که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد ۳۹.۱ درصد افت فروش کنسول‌ها هستیم که دلیل اصلی آن، کمبود قطعات تولید کنسول‌ها است. از نظر آمار کلی (فروش از شروع سال ۲۰۲۲ تا انتهای ماه ژوئن) کنسول نینتندو سوییچ رتبه اول را از آن خود کرده است.

در ادامه مشخص شد که طی ماه جاری شاهد رشد ۱۷ درصدی فروش بازی‌ها نسبت به ماه گذشته هستیم. آمار منتشرشده از سوی GSD نشان می‌دهد که در ماه ژوئن، ۲.۵ میلیون نسخه بازی ویدیویی به‌صورت دیجیتالی و فیزیکی به فروش رسیده است و ۱.۲ درصد نسبت به سال گذشته و همین بازه زمانی افزایش فروش داشته‌ایم. البته این افزایش فروش نسبت به ماه مِی، ۴۹ درصد بوده است.

نکته جالب آمار و ارقام، این است که تنها ۷۷۱ هزار نسخه بازی به‌صورت فیزیکی فروخته شده است و ۱.۷۸ میلیون نسخه از بازی‌ها به‌صورت دیجیتالی فروخته شده‌اند. در زیر هم می‌توانید فروش ۱۰ بازی برتر ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی در بریتانیا را مشاهده کنید که در این‌میان بازی F1 22 با ۱۴ درصد فروش بهتر نسبت به نسخه قبل در رتبه اول بود و بازی FIFA 22 هم جایگاه دوم را از آن خود کرده است. فروش دیجیتالی بازی‌های ستاره‌دار (*) لحاظ نشده است.

جدول فروش بریتانیا

رتبه فعلی

نام بازیناشر
۱F1 22الکترونیک آرتز
۲FIFA 22الکترونیک آرتز
۳The Lego Star Wars: The Skywalker Sagaبرادران وارنر
۴Grand Theft Auto Vراک استار گیمز
۵The Quarry2K Games
۶Red Dead Redemption 2راک استار گیمز
۷* Nintendo Switch Sportsنینتندو
۸Horizon Forbidden Westسونی
۹* Mario Strikers: Battle League Footballنینتندو
۱۰Star Wars Jedi: Fallen Orderالکترونیک آرتز


منبع VGChartz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده