نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۳

برنامه کونامی برای فروش دوباره بازی های متال گیر

به‌مناسبت سالگرد ۳۵ سالگی سری متال گیر، کونامی وعده بازگرداندن بازی‌های از دسترس خارج‌شده این سری را می‌دهد.

روز گذشته و به‌مناسبت جشن گرفتن ۳۵‌ سالگی عرضه اولین بازی از سری مخفی‌کاری متال گیر، کونامی اطلاعاتی جدید از وضعیت فروش بازی‌های محبوب این مجموعه را با هوادارها به اشتراک گذاشت.

با اینکه بازی‌های این سری هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد، اما درحال حاضر بسیاری از این آثار پس از اقدام کونامی در سال گذشته، دیگر برای خرید به‌صورت قانونی در دسترس قرار ندارند. حالا حساب رسمی سری متال گیر در ژاپن با انتشار یک توییت، به بازیکن‌ها وعده‌ی عرضه‌ی دوباره این بازی‌ها در آینده را داده است.

«سری متال گیر که برای اولین‌بار در سیزدهم ژوئیه‌ی ۱۹۸۷ عرضه شد، امروز تولد ۳۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد. ما همچنین در حال آماده‌سازی برای از سرگیری فروش بازی‌هایی هستیم که موقتا از دسترس خارج شدند».

این توییت خصوصا به دو بازی Metal Gear Solid 2 و Metal Gear Solid 3 که در ماه نوامبر سال گذشته از دسترس خریداران خارج شده بودند، اشاره دارد. از آن زمان دلیل کاملا روشنی برای این اقدام اعلام نشده است، اما کونامی می‌گوید برخی از ویدیوها و کلیپ‌های دنیای واقعی استفاده‌شده در این بازی‌ها، شامل قانون کپی‌رایت و مسائل مربوط‌به لایسنس آثار رسانه‌ای و تاریخی می‌شود. پس گویا با به‌پایان رسیدن مهلت استفاده از آن‌ها، این شرکت مجبور به توقف فروش این بازی‌های تاریخ‌ساز و پرطرفدار شده است. البته کونامی می‌گوید که این صحنه‌های اشاره‌شده از بازی‌های متال گیر حذف نمی‌شوند و این شرکت به‌دنبال آن است تا بتواند حق استفاده از آن‌ها را دوباره به‌دست بیاورد.

فهرست تمامی بازی هایی که در نوامبر سال گذشته از دسترس کاربران خارج شدند و احتمالا کونامی با این توییت جدید به بازگشت آن‌ها اشاره دارد، به شرح زیر است:

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty HD Edition (پلی استیشن 3)
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD Edition (پلی استیشن 3)
  • Metal Gear Solid HD Edition (پلی استیشن 3)
  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty HD Edition (پلی استیشن ویتا)
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD Edition (پلی استیشن ویتا)
  • Metal Gear Solid HD Collection (پلی استیشن ویتا)
  • Metal Gear Solid HD Collection (پلی استیشن Now)
  • Metal Gear Solid HD Edition: 2 & 3 (ایکس باکس 360)
  • Metal Gear Solid: Snake Eater 3D (نینتندو 3DS)
  • Metal Gear Solid 2 Substance (نسخه سایت GOG.com)
  • Metal Gear Solid 2 HD for Shield TV (برای Nvidia Shield)
  • Metal Gear Solid 3 HD for Shield TV (برای Nvidia Shield)

در این بین باید دید که آیا در آینده شاهد اضافه شدن نسخه پلی استیشن 3 بازی Metal Gear Solid HD Collection به پلی استیشن پلاس پریمیوم خواهیم بود یا نه. این اثر قبل از اینکه توسط کونامی از فروشگاه‌ها حذف شود، روی PS Now قرار داشت. در آن سو به‌دلیل تعطیلی فروشگاه دیجیتالی بازی‌های 3DS توسط نینتندو، دیگر امکان خرید قانونی نسخه دیجیتالی آن از هیچ فروشگاهی ممکن نخواهد بود.

پوستر سری بازی متال گیر سالید (Metal Gear Solid)))

براساس گزارش وب‌سایت VGC از سال گذشته، کونامی برنامه‌هایی برای عرضه‌ نسخه‌های ریمسترشده‌ی بازی‌های اصلی مجموعه متال گیر سالید روی پلتفرم‌های مدرن را نیز دارد؛ هرچند که در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این پروژه‌ها در دسترس نیست. البته احتمال جایگزینی این ریمسترها با نسخه های اصلی در هنگام بازگشت دوباره‌ی این بازی‌ها به فروشگاه‌های دیجیتالی در ماه‌های آینده نیز وجود دارد.

دیگر گزارش‌های منتشرشده از VGC نیز به ساخت نسخه ریمیک بازی محبوب و کلاسیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater توسط استودیو بازی‌سازی بزرگ و کمتر شناخته‌شده‌ی چینی-سنگاپوری Virtuos اشاره دارد. البته ممکن است زمان زیادی تا عرضه‌ی این بازی فاصله داشته باشیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده