نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴

توسعه بازی The Last of Us: Part 1 بدون هیچ کرانچ کاری

طبق گفته‌ی طراح محیط بازی The Last of Us: Part I، در توسعه‌ی این بازی کارنچ کاری رخ نداده است.

استودیوی ناتی داگ به مانند بسیاری از توسعه‌دهندگان بزرگ دیگر در ساخت بازی‌های مختلف خود مجبور به استفاده از کرانچ کاری شده است که گاهی با انتقاداتی همراه می‌شوند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد این استودیو برای توسعه‌ی The Last of Us: Part I به کارمندان خود هیچ فشاری وارد نکرده باشد. درواقع اعضای ناتی داگ به خاطر توجه بسیار زیاد به جزئیات دقیق و وسواس در توسعه‌ی بازی‌ها، در زمان‌هایی از توسعه مجبور به کار پرفشار و طولانی مدت می‌شوند.

حال ناتی داگ روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که کار توسعه‌ی ریمیک The Last of Us برای کنسول پلی استیشن 5 به پایان رسیده است. از همین رو آنتونی واکارو، طراح اصلی محیط‌ها در ناتی داگ اعلام کرد که در توسعه‌ی این ریمیک از کرانچ کاری استفاده نشده است. او در این‌باره افزود:

«این اولین‌بار در سیزده سال کار حرفه‌ای من در استودیوهای متعدد است که نیازی به کرانچ کاری برای اتمام بازی نداشتم. احساس خوبی دارد، واقعاً خوب است؛ مخصوصاً با همان کیفیت The Last of Us 2. کارهای بیشتری باید انجام داد اما به تغییرات بزرگی که تاکنون برای سالم‌تر کردن فضای کاری استودیو انجام شده افتخار می‌کنیم».

البته باید توجه داشت که توسعه‌ی یک نسخه‌ی ریمیک به مراتب ساده‌تر از ساخت یک بازی جدید است. استودیوی ناتی داگ هنوز سه پروژه‌ی دیگر را در دست توسعه دارد؛ بنابرین تمام وقت و انرژی این مجموعه صرف توسعه‌ی The Last of Us: Part I نشده است. درنهایت می‌توان گفت که انجام اقدامات مفید در زمینه‌ی فرهنگ کاری سالم در استودیوهای بازی‌سازی رو به افزایش بوده و در آینده می‌توان شاهد نتایج مطلوب آن بود.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ شما می‌توانید آن‌ها را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده