نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۲

از دسترس خارج شدن بازی Assassin’s Creed Liberation روی استیم

یوبی‌سافت به‌زودی امکان خرید نسخه PC بازی Assassin’s Creed Liberation روی استیم را از بین می‌برد.

هفته گذشته یوبی‌سافت اعلام کرد که پشتیبانی از بخش آنلاین بسیاری از بازی‌ها قدیمی خود مانند Assassin’s Creed Brotherhood و Rayman Legends را به‌زودی متوقف می‌کند. حالا به‌نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد تا امکان خرید یکی از بازی‌های قدیمی خود را برای کاربران استیم قطع کند.

نسخه‌ی بهبودیافته یکی از بازی‌های فرعی سری اسسینز کرید که تحت‌عنوان Assassin’s Creed Liberation HD در سال ۲۰۱۴ برای کامپیوتر، کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شده بود، از روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) دیگر برای خرید روی فروشگاه دیجیتالی استیم در دسترس نخواهد بود. استیم می‌گوید که به درخواست ناشر، از این پس اصلا امکان خریداری بازی به‌هیچ صورتی وجود ندارد و تنها دارندگان قبلی محصول می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در این بین خوش‌بختانه دقایقی پیش یوبی‌سافت تایید کرد که برخلاف شایعات منتشرشده، فایل‌های بازی به‌صورت کامل از سرورهای استیم حذف نمی‌شوند و بازیکنانی که پیش از این صاحب Assassin’s Creed Liberation HD بوده‌اند، طبق قوانین فروش بازی‌های دیجیتالی می‌توانند در آینده نیز این بازی را دوباره دانلود و تجربه کنند.

هنوز دلیل اصلی این اقدام از سوی یوبی‌سافت مشخص نیست، اما عده‌ای از تحلیل‌گرها می‌گویند که هزینه‌بر بودن رسیدگی به قفل‌های دیجیتالی به‌کار رفته برای جلوگیری از نشر غیرقانونی این بازی، یکی از دلایل توقف فروش آن در فروشگاه دیجیتالی استیم به حساب می‌آید.

عده‌ی دیگری از بازیکن‌ها اعتقاد دارند که یوبیسافت با این اقدام امیدوار است که بتواند کاربرها را به‌ خریداری نسخه کامل بازی Assassin’s Creed 3 Remastered روی استیم مجبور کند. با خریداری این نسخه، گیمرها به نسخه کاملا ریمسترشده بازی Assassin’s Creed Liberation نیز دسترسی خواهند داشت که در مقایسه با نسخه HD آن از پیشرفت‌های گرافیکی محدودی مانند پشتیبانی از وضوح تصویر 4K و سیستم نورپردازی جدیدی بهره می‌برد.

بازی Assassin's Creed III: Liberation که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ برای کنسول دستی پلی استیشن ویتا عرضه شد، داستان اولین شخصیت اصلی زن سری اسسنیز کرید در قرن هیجدهم میلادی را روایت می‌کند. بازیکنان در نقش آولین دگرن‌پری وظیفه دارند تا دربرابر نفوذ نیروهای تمپلار در شهر نیواورلینز مقاومت کنند. این اثر در هنگام عرضه با بازخورد مثبت نسبی هوادارهای سری بازی Assassin’s Creed رو‌به‌رو شد و منتقدها نیز دقت سازندگان بازی در باز‌آفرینی و فضاسازی شهر نیواورلینز را تحسین کردند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود راجع به اخبار بازی را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده