// دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۶

تکمیل خرید استودیو Haven جید ریموند توسط پلی استیشن

شرکت سونی به‌صورت کامل روند خرید استودیو کانادایی هیون را طی کرد و حالا Haven Studios یکی از استودیوهای بازی‌سازی فرست-پارتی پلی استیشن به شمار می‌آید.

در جدیدترین اخبار بازی به‌صورت رسمی شاهد اعلام خبر تکمیل خرید استودیو Haven توسط Sony Interactive Entertainment بودیم. هرمن هالست، رئيس استودیوهای پلی استیشن نوشت: «خبر تکمیل خرید، فوق‌العاده است. من هیجان‌زده‌ام که به جید ریموند و همه اعضای استودیو هیون برای ساخت یک اثر ویژه کمک کنم. به استودیوهای پلی استیشن خوش آمدید!‍». اکانت رسمی PlayStation در توییتر هم ضمن تایید نهایی شدن قرارداد، به تیم کانادایی Haven Studios برای ورود به خانواده‌ی پلی استیشن خوش‌آمد گفت.

Haven Studios اولین استودیو فرست-پارتی (اختصاصی) پلی استیشن در کشور کانادا است و حالا ۱۰۶ بازی‌ساز دارد

هیون رسما تبدیل به نخستین استودیو بازی‌سازی فرست-پارتی (اختصاصی) شرکت Sony در کشور کانادا شد و حالا ۱۰۶ کارمند دارد. ریموند که بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده چند بازی محبوب شرکت یوبیسافت از جمله Assassin's Creed شناخته می‌شود، در یک مصاحبه‌ی جدید توضیح داد که استودیو Haven از فناوری‌های ابری برای استخدام غیرحضوری بازی‌سازهای کاربلد بهره می‌برد.

Haven Studios به قدری روی نوآوری تمرکز کرده است که حالا مارک سرنی، معمار ارشد کنسول PS4 و کنسول PS5 هم به شکل جدی در فعالیت‌های تیم «تحقیق و توسعه» این استودیو نقش دارد. ریموند گفت: «وجود سرنی یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری جدی ما روی تیم R&D (تحقیق و توسعه) است؛ تیمی که مهندسی‌های ارشد پروژه در آن انجام می‌شوند. ماجرا فقط مربوط‌به کلاود (ابری) نیست و با تحقیق و توسعه‌ی آینده‌نگرانه‌تر هم ارتباط دارد.

اکنون نمی‌توانم اطلاعات زیادی را در اختیار شما بگذارم، ولی به‌طور مشخص همین فعالیت‌ها نیز نقش بزرگی در جذاب‌تر شدن استودیو هیون داشته‌اند؛ کارهایی که هم برای تیم ما و هم برای پلی استیشن هیجان‌انگیز هستند».

تصویر جید ریموند، بازی ساز معروف با پیراهن سفید کنار پلی استیشن 5 سونی

استودیو Haven از ماه‌ها قبل مشغول کار روی یک بازی لایو سرویس است که جید ریموند می‌خواهد گیمرهای پلی استیشن 5 از تجربه‌ی آن لذت ببرند. برای رسیدن به همین هدف، یکی از اهداف تیم سازنده آماده‌سازی ابزارهایی است که در آینده کار گسترش دادن بازی را آسان خواهند کرد؛ تا بازی‌سازهای هیون در سال‌های آتی بتوانند بارها بتوانند بازی خود را تکامل ببخشند و به‌عنوان یک لایو سرویس به خوبی و با سرعت بالا از آن پشتیبانی کنند.

بازی استودیو هیون با استفاده از آنریل انجین 5 ساخته می‌شود. قبلا جید ریموند گفته بود که ویدیوگیم مورد بحث واقعا از قدرت کنسول PS5 استفاده خواهد کرد و گرافیک قابل توجهی خواهد داشت. در این بین جالب است که به یاد داشته باشیم افرادی مانند رافائل لاکوست، کارگردان هنری سابق سری بازی Assassin's' Creed و کوری می، نویسنده‌ی بازی Assassin's Creed 2 از اعضای کلیدی استودیو کانادایی Haven به شمار می‌آیند.

حالا که خرید هیون کامل شده، بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی (SIE) فقط یک خرید معرفی‌شده و در حال انجام دارد که آن هم بانجی است. سونی انتظار دارد که شرکت Bungie تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۲۲ میلادی تبدیل به بخشی از Sony Interactive Entertainment شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده