نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

کونامی: حالا موبایل پلتفرم اصلی ما است

مدیر عامل کونامی اعلام کرد که این شرکت در آینده ساخت بازی‌های موبایلی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند و گوشی‌های هوشمند پلتفرم اصلی‌اش خواهند بود. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

هیدکی هایاکاوا، رییس کمپانی کونامی، در گفتگویی با وبسایت Nikkei که توسط یکی از کاربران انجمن NeoGAF ترجمه شده است، اعلام کرد که آینده‌ی بازی‌های ویدئویی را موبایل‌ها رقم خواهند زد. او گفت:

پلتفرم اصلی ما موبایل خواهد بود. بازی‌های ویدئوی روی پلتفرم‌های زیادی گسترش یافته‌اند، اما در نهایت موبایل از همه به ما نزدیک‌تر است. آینده‌ی بازی‌های ویدئویی را موبایل‌ها رقم می‌زنند. با وجود بازی‌های چندپلتفرمی، تقسیم بازار به دسته‌های مختلف فایده‌ای ندارد. موبایل‌ها نقش تازه‌ای را در ارتباط مردم با دنیای بازی‌ها ایفا خواهند کرد.

در گزارش مالی اخیر کونامی، از مدل انتشار رایگان یا Free-to-Play به عنوان یکی از برنامه‌های موفقیت‌آمیز این شرکت در بخش تجاری یاد شده بود. هایاکاوا گفت که این استراتژی باید در آینده نیز ادامه پیدا کند. او اعلام کرد:

پس از مدل پرداخت همزمان با بازی کردن، که در بازی‌هایی مانند Power Pro و Winning Eleven با محتواهای اضافی استفاده شد، بازی‌های ما باید از فروش چیزهایی مثل آیتم، به سمت فروش ویژگی‌ها حرکت کنند. ما در این بازی‌ها دیدیم حتی افرادی که نسخه‌ی فیزیکی را تهیه کرده‌اند مایلند تا محتواهای اضافه‌ی آن را نیز خریداری کنند. به ویژه موفقیت Power Pro ما را تشویق کرد تا به طور جدی مجموعه‌های پرطرفدار خود را بر روی موبایل عرضه کنیم.

لازم به ذکر است که گفتگوی هایاکاوا با موضوع تجاری صورت گرفت، اما او ترجیح داد تا درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی کمپانی‌اش و ورود به بازار بازی‌های موبایل نیز صحبت کند؛ بازاری که حداقل در ژاپن از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

بازیکن‌های ژاپنی علاقه‌ی زیادی به عناوین موبایلی نشان می‌دهند و این موضوع باعث شده تا حتی شرکت بزرگی مثل نینتندو که کنسول‌های اختصاصی خود را دارد نیز وارد این بازار شوند. نینتندو چندی پیش قرارداد همکاری با شرکت سازنده‌ی بازی‌های موبایلی DeNA امضا کرد تا فرانچایزهای محبوبش را روی گوشی‌های هوشمند نیز عرضه کند.

کونامی قبلا هم بارها از علاقه‌اش برای تمرکز روی بازی‌های موبایلی سخن گفته بود، اما صحبت‌های اخیر هایاکاوا شاید تایید کننده کم‌رنگ شدن توجه این شرکت به کنسول‌های خانگی باشد. هایاکاوا در مصاحبه‌ی خود در این باره گفت:

ما امیدواریم که بازی‌های خارجی‌مان مثل Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Winning Eleven با موفقیت به کارشان ادامه دهند، ولی ما همواره فکر می‌کنیم که چطور می‌توانیم مجموعه‌های خود را به سمت موبایل بکشیم.

پیشنهاد می‌کنیم در این ارتباط، مقاله‌ی زومجی درباره‌ی علاقه‌ی کونامی به خروج از بازار ساخت بازی‌ های کنسولی را مشاهده کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده