نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴

توقف انتشار محتوای جدید برای Red Dead Online | تمرکز کامل روی ساخت GTA 6

راک‌استار گیمز رسما اعلام کرد انتشار محتوای جدید برای بازی Red Dead Online را برای تمرکز صددرصدی روی ساخت بازی بعدی مجموعه‌ی GTA متوقف کرده است.

در هفته گذشته شاهد انتشار گزارش توقف ساخت ریمستر دو بازی Red Dead Redemption و GTA IV از سوی راک‌استار گیمز بودیم. این گزارش که از سمت Tez2، معتبرترین اینسایدر بازی‌های راک‌استار منتشر شده بود، به تمرکز راک‌استار روی به‌پایان رساندن مراحل ساخت قسمت بعدی مجموعه‌ی GTA اشاره داشت. وب‌سایت کوتاکو نیز با استناد به منابع ناشناس خود، صحت این اطلاعات را تایید کرد.

حالا راک‌استار گیمز با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی خود از متوقف شدن انتشار بسته‌های الحاقی بزرگ برای بازی Red Dead Online خبر داده است. براساس اطلاعات منتشر شده، از این پس ساخت اکسپنشن‌های بزرگ و مدهای جدید برای دنیای آنلاین Red Dead متوقف شده است.

راک‌استار می‌گوید در سال‌های اخیر و با پیشرفت بیشتر ساخت قسمت بعدی سری Grand Theft Auto، آن‌ها متوجه شده‌اند که باید در این بازی جدید از انتظارات فعلی طرفداران هم فراتر بروند و تا جای ممکن این بازی را به یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه‌ی GTA تبدیل کنند. به همین دلیل تعداد بیشتری از دیگر بازی‌سازان این شرکت که در پرو‌ژه‌هایی مانند Red Dead Online مشغول به کار بوده‌اند، هم‌اکنون به تیم اصلی سازنده بازی GTA 6 منتقل شده‌اند.

البته طبق تایید راک‌استار، Red Dead Online مثل یک سال گذشته رویدادهای ماهیانه، محتوای مخصوص فصلی و آپدیت‌هایی برای برطرف کردن مشکلات بازی را در زمان مناسب دریافت خواهد کرد. همچنین برنامه‌هایی برای اضافه کردن محتوای جدید به مدهای فعلی و مأموریت‌های Telegram بازی نیز وجود دارد، هرچند که زمان عرضه آن‌ها فعلا مشخص نیست.

بازیکنان دنیای رد دد آنلاین در ماه‌های اخیر با راه‌انداختن کمپین‌هایی مانند هشتگ SaveRedDeadOnline# در شبکه‌های اجتماعی سعی داشتند تا عدم رضایت خود از وضعیت انتشار محتوای جدید برای این بازی را به‌گوش راک‌استار برسانند. استراوس زلینک، مدیرعامل تیک‌تو اینتراکتیو نیز در جریان یک مصاحبه در ماه می اعلام کرد صدای اعتراض هواداران را شنیده است، اما ادامه پشتیبانی از این بازی به راک‌استار بستگی دارد.

در هفته‌های اخیر نیز هواداران تصمیم گرفته‌اند تا با برگزاری یک مراسم تدفین نمادین در روز ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) در درون بازی، سالگرد انتشار اکسپنشن Blood Money را که آخرین بسته‌الحاقی بازی به‌حساب می‌‌‌‌آید به‌عنوان آخرین میخ در تابوت بازی محبوب‌شان درنظر بگیرند. حالا با انتشار این اخبار جدید از سوی راک‌استار، به‌نظر می‌رسد که وضعیت آینده این بازی برای همه هواداران مشخص شده باشد.

پوستر آپدیت Blood Money بازی Red Dead Online

روز گذشته راک‌استار همچنین اطلاعاتی از آپدیت بزرگ تابستانی بازی GTA Online را با هواداران به‌اشتراک گذاشت. طبق تایید راک‌استار، این به‌روزرسانی بازیکنان را در جریان یک خط داستانی جدید در نقش یکی از مامورین سازمان جاسوسی امنیتی IAA قرار می‌دهد و محتوای مرتبط با این سازمان را به دنیای پهناور GTA Online اضافه می‌کند.

راک‌استار در ادامه تایید کرد که قرار است این آپدیت جدید در هفته‌های آینده منتشر شود، اما اطلاعات و سرنخ‌های به‌اشتراک گذاشته شده توسط Tez به انتشار این آپدیت تابستانی در روز ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) اشاره دارد. Tez همچنین می‌گوید که باتوجه‌به تمرکز بازی‌سازان راک‌استار روی ساخت بازی GTA VI، ممکن است این آپدیت جدید نسبت به به‌روزرسانی Los Santos Tuners که در تابستان گذشته منتشر شد، ابعاد کوچک‌تری داشته باشد.

علاوه‌بر انتشار آپدیت جدید بازی GTA Online، را‌ک‌استار اعلام کرد که تصمیم دارد تعدادی از درخواست‌های محبوب هواداران برای بهبود کیفیت این بازی را در ماه‌های آینده درنظر بگیرد. اولین مورد از این تغییرات، کاهش قدرت و برد موشک‌های موتور پرنده‌ی Oppressor Mk II خواهد بود. بسیاری از هواداران اعتقاد دارند که اضافه شدن این موتورها به دنیای بازی در سالیان اخیر، بالانس و تعادل کلی مبارزات بازی بین بازیکنان را به‌هم زده است، بنابراین سرانجام راک‌استار تصمیم گرفته است تا قدرت تخریبی این موتورهای جنجالی را کاهش دهد.

امکان انجام مأموریت‌های فروش یا Sell در نقشه‌های خصوصی یا Invite Only Sessions نیز یکی دیگر از تغییرات پرطرفدار جدید دنیای GTA آنلاین خواهد بود. همچنین راک‌استار درنظر دارد تا راه ساده‌تری برای استفاده از زره‌ها و آیتم‌های سلامتی را به‌جای منوهای کهنه و پیچیده بازی در اختیار هواداران قرار دهد. بیشتر شدن میزان پرداختی مدهای مختلف بازی مانند مسابقات و هایست‌ها نیز از دیگر تغییرات جدید GTA Online در ماه‌های آینده خواهد بود.

پوستر Los Santos Tuners بازی GTA Online

در پایان نیز راک‌استار از تمامی بازیکنان آثار این شرکت و هواداران تشکر کرد و اعلام کرد به‌زودی اطلاعات بیشتری از پروژه بزرگ خود که برای سال‌ها اکثریت نیروی کاری این مجموعه را به‌خود مشغول کرده است منتشر می‌کند.

هنوز مشخص نیست که این شرکت چه تاریخی را برای معرفی GTA 6 درنظر گرفته است، اما باتوجه‌به اشاره راک‌استار به این بازی برای دومین بار در سال جاری، احتمال معرفی آن در ماه‌های پایانی سال چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. بسیاری از هواداران نیز اعتقاد دارند که باتوجه‌به معرفی هر دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 در ماه اکتبر، احتمال دارد که در ماه اکتبر امسال (۹ مهر تا ۱۰ آبان) سرانجام شاهد انتشار اولین تریلر یا رونمایی از لوگو و نام رسمی این بازی باشیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده