نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۷

دفاع رئیس بلیزارد از محتوای پولی بازی Diablo Immortal

به‌تازگی رئیس بلیزارد به دفاع از محتوای پولی بازی Diablo Immortal پرداخته و درکنار آن به بازیکنان اطمینان داده است که بخش عمده‌ای از بازی به‌صورت رایگان قابل تجربه خواهد بود.

مایک ایبارا، رئیس شرکت بلیزارد اینترتینمنت در مصاحبه‌ی جدید خود از نحوه‌ی درآمدزایی در بازی Diablo Immortal دفاع کرده و ادعا دارد که بازیکنان می‌توانند تا ۹۹.۵ درصد از تمام محتوای بازی را به‌صورت رایگان به‌دست آورده یا تجربه کنند. ایبارا در مصاحبه با لس‌آنجلس تایمز، در مورد موضوع درآمدزایی در بازی Diablo Immortal که سبب شده است این بازی پایین ترین نمره‌ی کاربران در تمام بازی‌های تاریخ بلیزارد را کسب کند، توضیح داد:

«وقتی به کسب درآمد فکر می‌کنیم، در بالاترین سطح دغدغه‌ی ما این بود که چگونه می‌توانیم تجربه‌ی رایگان Diablo را به صدها میلیون نفر ارائه کنیم؛ به‌طوری که آن‌ها به معنای واقعی کلمه بتوانند ۹۹.۵ درصد از هر چیز درون بازی را تجربه کنند». ایبارا در ادامه توضیح داد که کسب درآمد در پایان بازی نقش مهمی می‌گیرد؛ به‌طوری که تاثیری بر عملکرد بازیکنانی که برای اولین‌بار کمپین را تجربه می‌کنند، نمی‌گذارد.

رئیس بلیزارد در ادامه افزود: «فلسفه همیشه این بود که با گیم‌پلی عالی پیشروی کنیم و مطمئن شویم که صدها میلیون نفر می‌توانند تمام کمپین را بدون هیچ هزینه‌ای تجربه کنند. از این نظر، به‌عنوان مقدمه‌ای برای دیابلو [روی موبایل] احساس بسیار خوبی نسبت به آن دارم».

در ادامه ایبارا اضافه کرد که بلیزارد از شکایت‌هایی که مربوط‌به پرداخت‌های درون برنامه‌ای شده است، آگاهی دارد. بااین‌حال وی عقیده دارد که امتیاز بالای کاربران و بررسی این بازی توسط ۱۱۰ هزار بازیکن در فروشگاه اپل به این معنی است که شکایت و اعتراض افراد ناراضی نمی‌تواند انعکاسی از بازخورد جامعه‌ی مخاطبان بازی Diablo Immortal در نظر گرفته شود.

مبارزه با باس در بازی Diablo Immortal

برخلاف گفته‌ی رئیس بلیزارد، شیوه‌ی کسب درآمد در بازی Diablo Immortal در بین بازیکنان بسیار بحث برانگیز بوده است. در اوایل هفته، سایت راهنمای Maxroll اعلام کرد که پوشش مطالب مرتبط با Diablo Immortal را به‌دلیل سیستم پرداخت غارتگرانه و تأثیرگذار آن متوقف می‌کند و در ادامه اضافه کرد که این رویکرد کسب درآمد کاملاً برخلاف ارزش‌های آن‌ها است.

درنهایت ایبارا با نگاهی به آینده گفت که بلیزارد قصد دارد محتوای بیشتری را به‌طور مداوم برای سری Diablo منتشر کند. همچنین این شرکت در ادامه تمایل دارد بازی‌های بیشتری را روی پلتفرم‌های دیگر عرضه کند؛ چرا که معتقد است انتشار بازی‌ها تنها روی پلتفرم پی سی به بازیکنان امروزی خدمت نمی‌کند.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع nme
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده