نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸

عقب افتادن عرضه بازی Forspoken تا اوایل سال ۲۰۲۳

اسکوئر انیکس از عقب افتادن دوباره عرضه بازی اکشن نقش‌آفرینی Forspoken تا اوایل سال ۲۰۲۳ خبر داده است.

دقایقی پیش استودیوی ژاپنی Luminous Productions و اسکوئر انیکس اعلام کردند بازی Forspoken برای بار دوم تأخیر خورده است و در تاریخ اعلام شده قبلی منتشر نمی‌شود. بازی Forspoken اکنون قرار است در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5 و پی سی منتشر شود. هنوز دلیل اصلی این تصمیم مشخص نیست، اما سازندگان بازی می‌گویند که پس از صحبت‌های انجام شده با شرکت‌های مختلفی که در ساخت این بازی نقش دارند، تصمیم گرفته شد تا تاریخ عرضه بازی در حدود سه ماه به‌تعویق بیافتد.

استودیوی Luminous Productions در ادامه اعلام کرد که توسعه‌ی این بازی در مراحل پایانی خود قرار دارد و ساخت عناصر اصلی گیم‌پلی بازی به‌پایان رسیده است. طبق تایید سازندگان بازی، از این فرصت جدیدبه‌وجود آمده برای برطرف کردن باگ‌ها و بهینه‌سازی بیشتر بازی استفاده می‌شود. همچنین تایید شد که تا پایان تابستان امسال، نمایش گیم‌پلی جدیدx از این بازی منتشر می‌شود تا بازیکنان را بیشتر با دنیای Athia آشنا کند.

شخصیت فری از بازی forspoken در حال مبارزه با اژدها

پیش‌از این قرار بود Forspoken در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) در دسترس بازیکنان پلی استیشن 5 و کامپیوتر قرار بگیرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، این بازی به مدت ۲۴ ماه یا دو سال در انحصار کنسولی پلی استیشن 5 خواهد بود و بنابراین هواداران این بازی روی کنسول‌های ایکس باکس باید حداقل تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۵ برای تجربه‌ی جدیدترین ساخته‌ی تیم Luminous Productions که ساخت بازی Final Fantasy XV را در کارنامه دارد منتظر بمانند.

هنوز جزئیات بیشتری از داستان جهان بازی و شخصیت Frey منتشر نشده است، اما حضور نویسندگانی مانند گری ویتا (نویسنده فیلمنامه جنگ ستارگان: روگ وان)، امی هنینگ (خالق سری آنچارتد) و تاد استاشویک (نویسنده داستان بازی کنسل‌شده‌ی Project Ragtag از دنیای جنگ ستارگان) در تیم نویسندگی این بازی انتظارات بازیکنان از جهان Athia را تا حد زیادی بالا برده است. همچنین ساخت موسیقی متن بازی نیز بر عهده‌ی گری شیمن و بیر مک‌کری که‌ به‌ترتیب آهنگسازی آثاری مانند سری بایوشاک و بازی‌های جدید مجموعه خدای جنگ را در کارنامه دارند خواهد بود.

خریداران نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس بازی روی کامپیوتر و پلی استیشن نیز مواردی مثل کتاب‌ هنری، موسیقی متن بازی و همچنین بسته‌الحاقی پیش‌درآمد Forspoken: In Tanta We Trust را که قرار است در فصل بهار ۲۰۲۳ منتشر شود دریافت خواهند کرد. البته باتوجه‌به تأخیر در عرضه نسخه اصلی بازی، احتمال عرضه این بسته‌الحاقی داستانی در تابستان سال آینده نیز وجود دارد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده