نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۴

توقف ساخت ریمسترها از سوی راک‌استار برای تمرکز روی بازی GTA 6

براساس گزارش‌های جدید، راک‌استار گیمز برای ساخت قسمت بعدی مجموعه GTA، توسعه ریمستر بازی‌های قدیمی را متوقف کرده است.

روز گذشته شاهد خبر توقف ساخت ریمستر دو بازی تحسین‌شده‌ی Red Dead Redemption و GTA IV توسط راک‌استار گیمز بودیم. این خبر از سمت Tez2 که به‌عنوان یکی از معتبرترین اینسایدر پروژه‌های این شرکت شناخته می‌شود، منتشر شده بود.

حالا وب‌سایت کوتاکو در جدیدترین اخبار بازی، گزارش تازه‌ای از توقف ساخت این آثار را منتشر کرده است که صحت اطلاعات منابع Tezرا تایید می‌کند. براساس منابع ناشناس کوتاکو که پیش از این نیز اطلاعاتی زیادی درخصوص بازی‌های شرکت راک‌استار گیمز و به‌خصوص جزئیات ریمسترهای سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto: The Trilogy داشته‌‌اند، پس از عملکرد فاجعه‌بار این کالکشن که عده‌ی زیادی از هوادارها را ناامید کرد، برنامه‌ریزی برای ساخت ریمسترهای بیشتر از بازی‌های قبلی این مجموعه متوقف شد. ظاهرا تمام نیروی کاری راک‌استار حالا متمرکز روی ساخت Grand Theft Auto 6 است.

کوتاکو می‌گوید که اطلاعات Tez درباره برنامه‌ریزی راک‌استار برای ساخت نسخه‌های بهبودیافته Red Dead Redemption و GTA IV از سال‌ها قبل حقیقت دارد، اما اخیرا این شرکت از اختصاص بودجه و نیروی کاری موردنیاز برای ساخت این پروژه‌ها منصرف شده‌ است. طبق گزارش قبلی کوتاکو قرار بود تا عملکرد سه‌گانه ریمستر GTA و میزان فروش آن نقش مهمی در ساخت ریمسترهای بیشتر از بازی‌های کلاسیک این استودیو داشته باشد.

طبق منابعی که اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌‌ها و پروژه‌های آینده‌ی راک‌استار دارند، این شرکت امیدوار است که تا در سال‌های آینده هواداران عرضه‌ی فاجعه‌بار ریمستر بازی‌های GTA قدیمی را فراموش کنند. Tez نیز از سوی دیگر تایید می‌کند که ساخت نسخه‌های ریمستر این دو بازی پرطرفدار تا ابد لغو نشده‌ است و احتمال آغاز ساخت آن‌ها در سال‌های آینده وجود دارد. هرچند که فعلا تمامی تمرکز راک‌استار روی ساخت بازی Grand Theft Auto 6 است و بنابراین هواداران باید حداقل تا مدتی پس از عرضه این بازی، در انتظار انتشار اخبار ریمیک RDR بمانند.

براساس اطلاعات قبلی Tez گویا تا چندماه دیگر و با آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی، پروژه‌ی GTA VI وارد سال آخر توسعه‌ی خود می‌شود. بنابراین منطقی است که راک‌استار گیمز تصمیم دارد تا توسعه‌ی دیگر پروژه‌ها مانند ریمستر بازی‌ها قدیمی و حتی پشتیبانی از بازی Red Dead Online را متوقف کند؛ تا متمرکز روی به بایان رساندن پروژ‌ه‌ی عظیم Grand Theft Auto VI باشد.

هنوز هیچ اطلاعات معتبری از جزئیات این بازی در دسترس نیست، اما شایعات سال‌های اخیر از بازگشت این سری به وایس سیتی خبر می‌دهند؛ شهری که برای اولین‌بار در بازی GTA: Vice City به آن سفر کردیم. البته تا زمان تایید رسمی راک‌استار، احتمال غلط بودن هر شایعه وجود دارد. بسیاری از بازیکن‌ها نیز امیدوارند که در ماه اکتبر امسال و به مناسبت سالگرد بیست‌سالگی عرضه بازی Grand Theft Auto: Vice City، شاهد معرفی رسمی GTA 6 باشیم.

راک‌‌استار گیمز تا این‌لحظه واکنشی نسبت به انتشار این گزارش‌های جدید نداشته است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده