نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱

فروش ۱۴.۸ میلیون هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2

فروش جهانی هدست واقعیت مجازی Quest 2 به فروش حدود ۱۵ میلیون واحدی رسیده است تا این محصول را به پرفروش‌ترین هدست VR جهان تبدیل کند.

بازار هدست‌های واقعیت مجازی طی چند سال‌ گذشته روند رو به رشدی را سپری کرده‌اند و یکی از شرکت‌هایی که احتمالاً بیشترین تأثیر را در این رشد داشته، Meta یا همان Oculus سابق است. هدست پرچم‌دار کنونی این شرکت، Meta Quest 2 است که همچنان مورد توجه علاقه‌مندان به تجربه‌ی VR قرار دارد.

فیسبوک به‌تازگی اعلام کرده که آمار فروش Meta Quest 2 در مجموع به ۱۴.۸ میلیون واحد رسیده است. ارائه‌ی مجموعه بازی‌های جذاب و سادگی استفاده از این محصول، از مهم‌ترین عوامل مؤثر در فروش موفقیت آمیز آن محسوب می‌شوند.

آمار جدیدی که منتشر شده، هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2 را به موفق‌ترین هدست VR عرضه شده تا به این تاریخ تبدیل می‌کند. لذا باید گفت که این محصول نقش مهمی در افزایش آمار فروش ۹۷ درصدی هدست‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۱ و جهش چشمگیر ۲۴۲ درصد آن در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ داشته است.

آمار فروش هدست Meta Quest 2

در آینده‌ی نزدیک، انتظار عرضه‌ی بازی‌های بزرگی را برای هدست Meta Quest 2 داریم که از میان آن‌ها باید به GTA: San Andreas VR یا Ghostbusters VR و The Walking Dead: Saints and Sinners – Chapter 2: Retribution اشاره کرد.

هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest یکی از بهترین مدل‌هایی است که همواره به علاقه‌مندان به بازی‌های VR پیشنهاد می‌شود. البته ممکن است این مدل‌ها از نظر کیفیت پایین‌تر از برخی مدل‌های Valve Index یا سایر هدست‌های رده بالای بازار قرار بگیرند اما قابلیت حمل بالای این هدست‌ها می‌تواند تفاوت زیادی را در ارائه تجربه واقعیت مجازی برای کاربران عمومی رقم بزند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده