نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷

کاهش پهنای باند حافظه SSD در برخی از مدل های استیم دک

شرکت ولو بی‌سروصدا حافظه‌ی SSD برخی از مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی استیم دک را به مدل PCI express 3.0 x2 تغییر داده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که حافظه‌ی SSD موجود در برخی از مدل‌های استیم دک پسرفت داشته است. با اینکه مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی Steam Deck در ابتدا با یک SSD از نوع PCI express 3.0 x4 عرضه می‌شدند، اما اکنون برخی از این مدل‌ها با یک SSD از نوع PCI express 3.0 x2 روانه‌ی بازار می‌شوند.

پی‌سی گیمر به نقل از رسانه‌ی Hardware Luxx گزارش داد که در ماه می شرکت ولو بی‌سروصدا مشخصات فنی ثبت‌شده در سایت استیم دک را به‌منظور نمایش تغییرات حافظه‌ی SSD تغییر داده است. با اینکه شرکت Valve ادعا می‌کند که در آزمایش‌ها هیچ تأثیر منفی بر عملکرد بازی‌ها هنگام استفاده از SSD PCI express 3.0 x2 مشاهده نکرده است، اما هیچ اشاره‌ای نیز به زمان بارگذاری و پاسخ‌گویی آثار نشد.

استیم دک به‌دنبال تأخیر دو ماهه ناشی از کمبود موارد اولیه‌ی تولید نهایتا در ماه فوریه عرضه شد و شرکت ولو درحال‌حاضر تلاش دارد تا سفارش‌های عقب‌افتاده را ارسال کند. شرکت Valve اخیرا اعلام کرد که به‌زودی سرعت تولید Steam Deck و عرضه‌ی هفتگی آن به خریدارها تا دو برابر افزایش خواهد یافت.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده