نویسنده: فراز پاشایی
// دوشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴

رونمایی احتمالی الکترونیک آرتز از نید فور اسپید جدید در ماه جولای

ساعاتی قبل تام هندرسون با انتشار گزارش اختصاصی جدید در وبسایت eXputer، اطلاعات جدیدی از پروژه‌های الکترونیک آرتز از جمله نید فور اسپید و فیفا را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

طبق گفته‌های اخیر تام هندرسون، ظاهرا EA برنامه مفصلی را برای ماه ژوئیه میلادی در نظر گرفته و منابع تایید کرده‌اند که این شرکت قصد معرفی بازی‌های مختلفی را دارد. این شخص ابتدا به بازی موردانتظار Skate 4 اشاره کرد. درکنار معرفی این اثر، ظاهرا الکترونیک آرتز در ماه جولای/ژوئیه نمایشی از نسخه‌ جدید دو بازی FIFA و Need For Speed خواهد داشت. بااین‌حال زمان دقیق پخش تریلر هرکدام از سه بازی نام‌برده مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که EA از نسخه‌های جدید فیفا و نید فور اسپید در نیمه دوم ماه ژوئیه رونمایی کند.

همان‌طور که می‌دانید، شرکت EA اواخر زمستان گذشته اعلام کرد که در طول سال جدید میلادی، رویداد EA Play را برگزار نخواهد کرد؛ تا در زمان مناسب و هنگامی که همه چیز آماده باشد، اطلاعاتی از آثار جدید خود را در اختیار کاربران قرار دهد. بااین‌حال باتوجه‌به صحبت‌های بالا، این شرکت در یک بازه زمانی کوتاه، آثار مختلف و متنوعی را معرفی خواهد کرد.

تام هندرسون در ادامه‌ی گزارش خود، توضیحاتی در مورد نسخه‌های جدید فیفا و نید فور اسپید می‌دهد. طبق نظر او، بازی جدید مجموعه ریسینگ Need For Speed کمی با نسخه‌های قبلی این سری بازی فرق خواهد داشت. همان‌طور که به یاد دارید، جف گراب چندی قبل اعلام کرد که نسخه جدید از گرافیکی واقع‌گرایانه بهره خواهد برد و درکنار این امر، شاهد حضور المان‌های تصویری خاص با استایل انیمه‌ها در این اثر خواهیم بود. طبق اشاره یکی از منابع، ظاهرا طراحی کاراکتر نید فور اسپید جدید شباهت زیادی به استایل هنری آثار مشابه با سریال The Boondocks TV خواهد داشت؛ اثری که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی برای بینندگان پخش شد.

جف گراب گفته بود که سازندگان این اثر یک استایل هنری شبیه به آگهی‌های تبلیغاتی خودروها را برای این بازی در نظر گرفته‌اند. حرکت یک خودرو و مواردی شبیه به آن و خروج شعله‌های کارتونی، جزییاتی هستند که ما معمولا در آگهی‌ها مشاهده می‌کنیم. هم‌چنان براساس صحبت‌های منابع شخصی خود جف گراب، در این بازی ما شاهد خروج آتش، باد و دود از خودروها در حین دریفت و سرعت‌ گرفتن خواهیم بود.

این احتمال وجود دارد که یک ویژگی بزرگ با نام Meetups به نید فور اسپید جدید اضافه شود؛ تا بازیکنان بتوانند در نقاط مختلف نقشه با یکدیگر دیدار کنند و به رقابت با هم بپردازند. تام هندرسون در ادامه‌ی توضیحات خود می‌گوید که هنوز نام نسخه جدید نید فور اسپید مشخص نیست. او نمی‌داند که آیا Need for Speed: Unbound اسم رسمی نسخه جدید است یا از آن به‌عنوان اسم رمز این اثر استفاده می‌شود.

والپیپر سری بازی Need for Speed شرکت الکترونیک آرتزاین شخص در ادامه به نسخه جدید فیفا پرداخت و توضیحاتی در مورد آن را ارائه داد. همان‌طور که اطلاع دارید، بازی FIFA 23 آخرین نسخه از این سری بازی با اسم «فیفا» خواهد بود و پس از انتشار این اثر، همکاری الترونیک آرتز و فیفا به پایان می‌رسد. ظاهرا سازندگان قصد دارند رقابت‌های لیگ زنان را وارد نسخه جدید کنند و بازی فیفا ۲۳ را به‌عنوان اثری یکپارچه‌تر، به مخاطب‌ها تحویل دهند.

از طرفی دیگر جام جهانی فوتبال مردان و زنان در این نسخه حضور خواهند داشت. اضافه شدن احتمالی قابلیت کراس پلی به این بازی به‌عنوان اولین نسخه از سری بازی‌های فیفا که این قابلیت را دریافت می‌کند، به یکپارچگی بیشتر FIFA 23 کمک زیادی خواهد کرد. بااین‌حال طبق اعلام رسمی خود سازندگان در وبسایت رسمی بازی FIFA 22، قابلیت کراس پلی در آینده‌ای نزدیک در این اثر تست و آزمایش خواهد شد.

امباپه در FIFA 22

چندی پیش در محافل مختف، شایعاتی مبنی بر رایگان شدن FIFA 23 شکل گرفته بود. بااین‌حال تام هندرسون اعتقاد دیگری دارد و نسخه جدید را یک بازی پولی با قیمت کامل می‌داند. EA در ماه مه میلادی اعلام کرد که با معرفی سری بازی‌های EA Sports FC درکنار حفظ قرارداد بیش از ۳۰۰ امتیاز رسمی، عصر جدیدی را در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز خواهد کرد.

طبق گفته ناشران، به‌لطف حفظ این قرارداد‌ها، همان تجربه‌هایی که طرفداران با تیم‌ها، جام‌ها، ورزشکاران و لیگ‌های مختلفی که طی دوران همکاری با فیفا از آن بهره برده‌اند، در این سری بازی جدید حضور خواند داشت. از طرفی دیگر، هنوز سرنوشت فیفا معلوم نیست و مشخص نیست پس از پایان قرارداد با EA، فدراسیون فوتبال چه نقشه‌هایی در سر دارد.
نظر شما در مورد صحبت‌های اخیر تام هندرسون چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع exputer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده