// شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۶

پلی استیشن پلاس پریمیوم بیشتر از ۸۰۰ بازی دارد

یوروگیمر در یک گزارش توضیح داد با اینکه سونی گفته بود پلی استیشن پلاس پریمیوم حدود ۷۰۰ بازی خواهد داشت، این سرویس اکنون شامل بیشتر از ۸۰۰ بازی است.

از آن‌جایی که اکنون پلی استیشن پلاس سه سطحی شرکت Sony در دسترس انواع‌واقسام بازیکن‌های پلی استیشن قرار دارد، دیگر زمان آن رسید که همه نگاهی کامل به فهرست بازی‌های سرویس داشته باشند. به همین خاطر رسانه Eurogamer تصمیم گرفت که درست یا غلط بودن یکی از ادعاهای سونی در رابطه با سرویس PS Plus را بررسی کند. سونی گفته بود که مشترک‌های پلی استیشن پلاس پریمیوم (بالاترین سطح اشتراک PS Plus) به بیشتر از ۷۰۰ بازی دسترسی خواهند داشت و به همین خاطر یوروگیمر سراغ شمارش تعداد بازی‌های حاضر در این سرویس رفت.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی نه‌تنها سونی از پس وفادار ماندن به این قول خود برآمد، بلکه مشترک‌های PlayStation Plus Premium اکنون به بیشتر از ۸۰۰ بازی ویدیویی دسترسی دارند. در این بین شاهد ۴۲۹ بازی برای پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 هستیم که Game Catalog سرویس پلی استیشن پلاس را تشکیل می‌دهند و در نتیجه مشترک‌های PlayStation Plus Extra نیز می‌توانند تک‌تک آن‌ها را تجربه کنند.

در آن سو کاتالوگ بازی‌های کلاسیک را می‌بینیم که سونی قول داده بود نزدیک ۳۴۰ بازی در آن قرار داشته باشند. حالا یوروگیمر گزارش داد که ۴۰۴ بازی در بخش آثار کلاسیک قرار گرفته‌اند. در نتیجه مشترک‌های پلاس اکسترا اکنون به ۴۲۹ بازی و مشترک‌های پلاس پریمیوم به ۸۳۳ بازی دسترسی دارند. بازی‌های قابل دانلود پی‌اس‌وان، PS2 و PSP به‌علاوه‌ی بازی‌های قابل استریم PS3 و همین‌طور ریمسترهای قابل دانلود، کاتالوگ بازی‌های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم را تشکیل می‌دهند.

اکانت‌های ۳۰ کشور به امکان اجرای استریم‌محور بازی‌های کنسول‌های مختلف پلی استیشن دسترسی دارند و در این ۳۰ کشور، بالاترین سطح اشتراک پلی استیشن پلاس همان PS Plus Premium است. در اکانت‌های کشورهای دیگر، بالاترین اشتراک پلی استیشن پلاس با نام PS Plus Deluxe و قیمت کمتر فروخته می‌شود. زیرا طبیعتا در آن کشورها امکان اجرای آنلاین بازی‌های PS3 وجود ندارد.

سونی در اوایل هر ماه میلادی حداقل دو بازی را تقدیم همه‌ی مشترک‌های پلاس (اسنشال، اکسترا و پریمیوم) می‌کند که می‌توانید آن‌ها را در آن ماه به اکانت خود اضافه کنید. سپس در اواسط هر ماه میلادی شاهد قرارگیری بازی‌های تازه در دسترس مشترک‌های پلاس اکسترا و پلاس پریمیوم خواهیم بود.

فهرست بازی های پلی استیشن پلاس را در سایت رسمی سرویس PlayStation Plus سونی مشاهده کنید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده