نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶

اظهارات سازنده بازی Cuphead درباره اهمیت سلامت روانی اعضای تیم

استودیو MDHR، توسعه‌دهنده بازی Cuphead در خصوص تأخیر در زمان آماده‌سازی بازی‌ها، روی اولویت سلامت روانی کارکنان نسبت به زمان انتشار بازی‌های ویدیویی تأکید کرده است.

توسعه‌دهندگان بازی Cuphead در اظهارات اخیر خود درباره بسته‌ی الحاقی جدید و مورد انتظار این بازی به نام The Delicious Last Course، به ارائه‌ی توضیحات در خصوص تأخیر در زمان انتشار این DLC در پی شیوع ویروس کرونا پرداختند. ماجا مولدن‌هاور (Maja Moldenhauer)، رئیس استودیوی بازی‌سازی MDHR با تأکید روی اهمیت سلامت روانی کارکنان و اولویت داشتن آن بر زمان انتشار بازی‌ها، به خبرنگار نشریه IGN گفت که برای او اهمیتی ندارد که ساخت یک بازی چقدر زمان می‌برد. چیزی که مهم است، آرامش روانی و فراهم کردن محیط کار بدون استرس برای اعضای تیم است.

وی در بخشی از اظهارات خود در این‌باره می‌گوید: «مهم‌ترین نکته، به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، حفظ رضایت و خوشحالی همه‌ی افراد است. این یک بازی ویدیویی است. راحت باشید؛ با آرامش کار کنید. سلامت روحی روانی چیزی است که باید در اولویت کارها قرار بگیرد. به‌ویژه در دو سال گذشته که شرایط خاصی را پشت سر گذاشتیم. ما اعتقاد داریم که اگر آماده شدن یک بازی بیشتر زمان می‌برد، چه اهمیتی دارد؟ بیشتر طول بکشد».

Maja Moldenhauer

مولدن‌هاور در ادامه خاطر نشان کرد که صحبت‌های او از تجربه‌ی کاری آن‌ها نشأت می‌گیرد. او قبلاً در جاهایی کار کرده که چنین تجملاتی را نداشت. وی در ادامه توضیح داد: «اگر قرار است یک ریسک بزرگ بکنیم، شرکتی خواهیم داشت که همه‌ی چیزهایی را که همیشه می‌خواستیم، برای ما فراهم می‌کند. احترام به یکدیگر، عشق و حمایت؛ همه‌ی چیزهایی که در شغل‌های قبلی خود دریافت نکردیم. خب، ما این کار را کردیم و در پایان هم به نتیجه‌ی نهایی رسیدم».

تأخیر در زمان عرضه‌ی بازی‌ها در سال‌های اخیر موضوع داغی بوده است که بسیاری از کارکنان صنعت بازی را با چالش مواجه می‌کند؛ به‌ویژه بعد از اظهارات شماری از توسعه‌دهندگان بازی‌ها از بحران کاری و فشار بیش از حدی که برای حفظ موقعیت شغلی خود متحمل شدند. شماری از استودیوهای بازی‌سازی بعد از این اتفاقات به اصلاح محیط کار خود برای حفظ سلامت روانی کارکنان پرداختند، اما برخی دیگر همچنان کرانچ و فشار بیش از حد به کارمندان خود را توجیه می‌کنند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده