// جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷

فروش هفتگی بهتر ایکس باکس نسبت به PS5 در ژاپن طی هفته اخیر

ایکس باکس سری ایکس/اس برای دومین بار توانست طی یک هفته، فروش هفتگی بهتری در ژاپن نسبت به PS5 داشته باشد.

براساس گزارش جدید مجله فامیتسو، مجموع فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در ژاپن تا امروز به ۲۳۹۰۵۹ کنسول و مجموع فروش پلی استیشن 5 در ژاپن تا امروز به ۱۶۹۴۰۰۳ کنسول رسید. بااین‌حال در هفته‌ی اخیر، فروش هفتگی ایکس باکس در ژاپن بهتر از فروش هفتگی کنسول PS5 بود.

در یک هفته از ماه مِی سال جاری میلادی، کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت توانستند برای اولین‌بار فروش هفتگی بهتری نسبت به پلی استیشن 5 را در ژاپن تجربه کنند. آن زمان ۶۱۲۰ کنسول ایکس باکس سری اس طی یک هفته به فروش رسیده بود و فروش هفتگی PS5 هم ۲۹۶۳ دستگاه بود. این در حالی است که طی هفته‌ی شروع‌شده از ۲۳ خرداد ماه (۱۳ ژوئن)، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برای دومین هفته بین تمام هفته‌های عرضه‌ی کنسول‌های نسل ۹، فروش هفتگی بهتری در ژاپن را نسبت به رقیب خود به نمایش گذاشت.

باتوجه‌به آمار منتشرشده از سوی مجله فامیتسو، کنسول پلی استیشن 5 (با درنظر گرفتن نسخه‌های دیجیتال و دیسک‌خور) در هفته ذکر شده ۳۰۳۵ دستگاه در ژاپن فروش داشته است. این در حالی است که ایکس باکس سری ایکس به‌تنهایی ۳۲۷۲ دستگاه فروش داشته است. دراین‌میان اشاره کنم که کمبود قطعات تولید کنسول‌ها، باعث شده تا شاهد کمبود موجودی هر دو کنسول نه‌تنها در ژاپن بلکه در سراسر جهان باشیم و تغییرات فروش، بیشتر به‌خاطر عدم موجودی است تا اینکه ذائقه گیمرها به‌طور کلی دست‌خوش تغییرات شده باشد.

در ادامه مشخص شده که ایکس باکس سری اس هم ۳۴۲۳ دستگاه فروش داشته است. وقتی میزان فروش مدل‌های مختلف پلی استیشن 5 را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که مدل دیسک خور ۲۳۷۱ دستگاه و مدل دیجیتال ۶۶۴ دستگاه فروش هفتگی داشته‌اند. پلی استیشن همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کند و مجموع فروش PS5 در ژاپن تا امروز تقریبا ۷ برابر مجموع فروش ایکس باکس سری ایکس/اس در ژاپن تا امروز است. مدتی پیش بود که سونی اعلام کرد فروش جهانی پلی استیشن 5 از مرز ۲۰ میلیون دستگاه هم عبور کرده است. همچنین شرکت Sony وعده داد که بیشتر شدن تولید پلی استیشن 5، باعث می‌شود تا انتظارات آن‌ها از فروش کنسول در سال ۲۰۲۲ برآورده شود.

به‌عبارتی سونی انتظار دارد در سال مالی جاری (۱۲ فروردین ماه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۲) ۱۸ میلیون دستگاه از پلی استیشن 5 به فروش رسانده شود. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سونی می‌تواند به انتظار خود دست پیدا کند یا خیر.


منبع Gematsu GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده