نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۱

دستیابی Dragon’s Dogma به بالاترین تعداد بازیکنان همزمان در ۶ سال اخیر

فروش بازی Dragon’s Dogma با تخفیف ویژه و معرفی دنباله آن باعث شد تا این محصول اکشن نقش‌آفرینی به بالاترین تعداد بازیکن‌های خود در ۶ سال اخیر دست یابد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Dragon’s Dogma در این آخرهفته به بالاترین تعداد بازیکن‌های همزمان خود در طول ۶ سال گذشته دست پیدا کرده است. همان‌طور که Benji-Sales به نقل از سایت Steam DB گزارش داد، تعداد گیمرهای همزمان این بازی در روز یکشنبه به ۶ هزار و ۵۸۲ رسید. این بازی اولین‌بار در ژانویه‌ی ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار شد و شمار بازیکن‌های آن تنها در نخستین ماه انتشار فراتر از این میزان رفته است.

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge نیز که اخیرا در دسترس قرار گرفت، در دوره‌ی ۲۴ ساعته مشابه به ۶ هزار و ۵۹۹ بازیکن همزمان در استیم دست یافت. در زمان نگارش این خبر بازی Dragon’s Dogma در میان ۵۰ بازی پرفروش استیم و بالاتر از بازی‌های Day Z ،Hunt: Showdown و Sea of Thieves قرار داشت.

ظهور دوباره Dragon’s Dogma احتمالا به‌خاطر فروش آن با تخفیف ویژه و معرفی نسخه‌ی دوم بازی بوده است که طرفدارها از مدت‌ها پیش خواهان تجربه‌ی آن هستند. درحال‌حاضر این بازی در استیم با تخفیف ۸۴ درصدی به قیمت ۴.۷۹ دلار به فروش می‌رسد. شرکت کپکام نهایتا هفته‌ی گذشته تأیید کرد که بازی Dragon’s Dogma 2 در دست توسعه قرار دارد. هیدئاکی ایتسونو، کارگردان بازی اخیرا در جریان پخش زنده ۱۰ سالگی مجموعه گفت: «همه در تیم توسعه با تمام قوا مشغول تولید اثری هستند که امیدواریم از آن لذت ببرید. لطفا منتظر این بازی باشید».

مبارزه با اژدهای چند سر در Dragon's Dogma

شرکت Capcom به تاریخ انتشار و پلتفرم‌های مقصد بازی Dragon’s Dogma 2 اشاره نکرده است؛ بنابراین احتمالا زمان زیادی تا نمایش آن به طرفدارها باقی مانده است. کپکام در بیانیه‌های جدیدی اظهار داشت که نسخه‌ی دوم با موتور بازی‌سازی RE Engine توسعه خواهد یافت که پیشرفت‌هایی را در زمینه‌ی بصری و مبارزات به ارمغان می‌آورد. کپکام همچنین اظهار داشت که بازی Dragon’s Dogma 2 «زنجیره‌ی رویدادهای جدیدی را آغاز خواهد کرد».

در گذشته شاهد اشاراتی به بازی Dragon’s Dogma 2 در داده‌های فاش‌شده از کپکام در نوامبر ۲۰۲۰ و اطلاعات لورفته از پایگاه داده Nvidia Geforce Now در سپتامبر ۲۰۲۱ بودیم. بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen در سال ۲۰۱۶ به کامپیوتر، در سال ۲۰۱۷ به پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و نهایتا در سال ۲۰۱۹ به نینتندو سوییچ راه یافت. در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ نیز شبکه‌ی نتفلیکس انیمیشن سریالی Dragon’s Dogma را در ۷ قسمت تقدیم طرفدارها کرد که با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدها روبه‌رو شد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده