نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

درآمد ۲۴ میلیون دلاری Diablo Immortal در ۲ هفته اول انتشار

بازی Diablo Immortal با وجود همه‌ی واکنش‌های منفی توانست تنها در دو هفته‌ی نخست انتشار ۲۴.۳ میلیون دلار درآمد کسب کند.

پر بیراه نیست اگر بگوییم که بازی Diablo Immortal با استقبال خوبی از سوی همه‌ی طرفدارها مواجه نشد. پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی اکشن نقش‌آفرینی نارضایتی بازیکن‌ها را به‌دنبال داشت، لوت باکس‌های محصول مانع از عرضه‌ی آن در بلژیک و هلند شد و نقدهای منفی این اسپین‌آف رایگان نگرانی‌هایی را در خصوص نسخه‌ی بعدی دیابلو ایجاد کرد. البته شرکت بلیزارد وعده داده است که نحوه‌ی درآمدزایی Diablo 4 متفاوت خواهد بود.

بااین‌حال هیچ یک از این موارد مانع از پارو کردن پول توسط بازی Diablo Immortal نشده است. همان‌طور که سایت GameDev Reports گزارش می‌دهد، بازی دیابلو ایمورتال در دو هفته‌ی نخست انتشار ۲۴.۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. همچنین براساس داده‌های Appmagic، میزان دانلود این بازی از ۸ میلیون عبور کرده است. البته نسخه‌ی کامپیوتر بازی که درحال‌حاضر در فاز بتا قرار دارد، در این آمار لحاظ نشده است.

در مقام مقایسه باید به دیگر بازی پردرآمد بلیزارد یعنی Hearthstone اشاره کرد که در ماه گذشته تنها ۵ میلیون دلار درآمد داشته است. بازی Diablo Immortal در جریان رویداد بلیزکان سال ۲۰۱۸ معرفی شد و وقایع آن بین حوادث بازی‌های Diablo 2 و Diablo 3 رخ می‌دهد. این بازی از یک مدل کسب درآمد بر پایه‌ی خریدهای درون برنامه‌ای استفاده می‌کند که عرضه‌ی آن در برخی از کشورها را با مشکل مواجه کرد. چندی قبل گزارش شد که بازیکن‌ها برای ارتقا کامل یک کاراکتر در بازی دیابلو ایمورتال باید ۱۱۰ هزار دلار هزینه کنند.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده