نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۴

دو بازی The Quarry و High on Life قرار بود در انحصار گوگل استیدیا باشند

رسانه‌ی VGC با استناد به‌ دو منبع ناشناس، اعلام کرد که دو بازی The Quarry و High on Life در ابتدا به‌شکل انحصاری برای پلتفرم استیدیا توسعه می‌یافتند.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، رسانه‌ی VGC با استناد به‌اطلاعات فاش‌شده از دو منبع ناشناس، اعلام کرد که دو بازی The Quarry و High on Life در آغاز قرار بود به‌شکل کاملا انحصاری برای پلتفرم گوگل استیدیا تولید و عرضه شوند.

طبق ادعای VGC، دو اثر نام‌برده تا قبل از انحلال تیم‌هایی که برای سرویس استیدیا بازی‌ انحصاری می‌ساختند، قرار بود برای پلتفرم گوگل ساخته شوند. تمایل گوگل برای همکاری با شرکت‌ها و استودیوهای ترد پارتی اما، از بین رفتن تیم‌های داخلی [که برای استیدیا بازی انحصاری می‌ساختند] را به‌دنبال داشت. همین موضوع باعث شد تا استودیو سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) به‌دنبال یک ناشر دیگر برای عرضه بازی بگردد.

لوگوی گوگل استیدیا / Google Stadia

درحالی که سازندگان بازی High on Life در تیم اسکوانچ گیمز (Squanch Games) پیرامون قضیه‌ی فعلی سکوت کرده‌اند، اما در اخبار منتشر شده از سال ۲۰۲۰ که تولید بازی‌های انحصاری برای استیدیا را پوشش می‌دادند، ساخت اثری انحصاری برای استیدیا توسط خالقان Until Down (تیم سوپرمسیو) به‌چشم می‌خورد. موضوعی که آن را می‌توان مهر تاییدی بر انحصاری بودن The Quarry برای این پلتفرم دانست. کالین موریارتی از رسانه‌ی Last Stand Media نیز چند ماه پیش به‌این موضوع اشاره کرده بود.

ظاهرا حجم بالایی از آثاری که درحال حاضر می‌دانیم برای پلتفرم‌هایی نظیر ایکس باکس یا پلی استیشن ساخته می‌شوند، در ابتدا برای تولید و عرضه‌ روی گوگل استیدیا برنامه‌ریزی شده بودند؛ از ساخته هیدئو کوجیما با محوریت سرویس‌های ابری آنلاین تا محصول جدید جید ریموند که حالا هر یک از این پروژه‌ها به‌ترتیب بین ایکس باکس و پلی استیشن تقسیم شده‌اند. رسانه‌ی Business Insider مدتی پیش اعلام کرد که گوگل به‌دنبال راهی می‌گردد تا دوباره سرویس‌های گیم‌محور خود را به‌جریان اصلی صنعت بازی برگرداند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که گوگل می‌توانید دوباره سرویس استیدیا را به‌جایگاهی مناسب در صنعت بازی برساند؟ دیدگاهتان را برای زومجی بنویسید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده