نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۶

اضافه شدن بخش امتیازدهی و نظرسنجی در جدیدترین آپدیت فروشگاه اپیک

اپیک آپدیت بزرگی را برای فروشگاه بازی‌های Epic Games Store منتشر کرده که بخش امتیاز دهی و نظرسنجی رندوم کاربران را به صفحه‌ی فروش بازی‌ها اضافه می‌کند.

جدیدترین به‌روزرسانی فروشگاه آنلاین اپیک گیمز استور، امکان امتیازدهی (Ratings) و نظرسنجی (Polls) را به صفحات اختصاصی بازی‌ها اضافه کرده است. نحوه‌ی کارکرد این ویژگی‌های جدید ازطریق یک پست وبلاگی به کاربران توضیح داده شده است. بازیکنان می‌توانند از این طریق بازخوردهای خود را نسبت به بازی‌هایی که دوست دارند یا نمی‌پسندند، مستقیماً به فروشگاه اپیک گیمز ارائه کنند.

لانچر Epic Games Store بعد از تجربه‌ی بازی یا استفاده از اپلیکیشن روی پلتفرم، به‌صورت رندوم از کاربران نظرسنجی می‌کند. این درخواست تنها در صورتی ظاهر می‌شود که بازیکن بیش از دو ساعت به تجربه‌ی بازی یا اپلیکیشن مربوطه پرداخته باشد. بعد از آن بازیکنان می‌توانند تا حداکثر پنج ستاره را به اپ مورد نظر اختصاص دهند.

آپدیت Reviews and Polls اپیک گیمز استور

با گذشت زمان این امتیازات صفحات بازی‌ها را پر کرده و سپس یک رده بندی کلی برای هر بازی به نمایش گذاشته می‌شود که نشان‌دهنده‌ی بازخورد کلی کاربران به‌صورت میانگین است. مکانیزم اتفاقی نظرسنجی از کاربران واقعی، به این منظور طراحی شده که از بمباران احتمالی نظرسنجی برخی آثار از سوی طرفداران یا کسانی که سعی دارند امتیازات یک اثر را تحت الشعاع قرار دهند، جلوگیری کند.

بخش نظرسنجی آپدیت Ratings and Polls نیز از کاربران سؤالاتی را در خصوص نظرات آن‌ها نسبت به جوانب مختلف بازی می‌پرسد. مثالی که توسط اپیک بیان شده، این است که مثلاً «آیا تجربه‌ی Rocket League بیشتر به‌صورت تیمی لذت بخش است» یا مثلاً «فلان چالش Fortnite چقدر برای بازیکنان سخت بوده است».

بعد از اینکه تعداد نظرات به حد نصاب رسید، فروشگاه «تگ»‌های مشخصی را ایجاد می‌کند که به دسته‌بندی و منظم کردن آثار مختلف این پلتفرم کمک خواهد کرد. تگ‌ها رفته رفته پیشرفت می‌کنند تا درنهایت با یک نگاه کوتاه، ایده‌ی خوبی از تجربه کاربری بازی را در اختیار بازیکن قرار دهند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده