نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۱

احتمال معرفی کنترلرهای حرفه‌ای برای PS5

طبق شایعات جدید، کنترلرهای حرفه‌ای جدید پلی استیشن 5 به‌زودی معرفی می‌شوند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی تام هندرسون، خبرنگار مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، سونی برنامه‌هایی برای ساخت یک کنترلر متفاوت برای کنسول نسل نهمی خود در نظر دارد. منابع ناشناس نزدیک به سونی می‌گویند که این کنترلر درحال‌حاضر با نام رمزی Hunt در دست توسعه است. براساس این اطلاعات، سونی لقب «یک کنترلر واقعا حرفه‌ای» را برای این دسته جدید درنظر گرفته است که ویژگی‌های بیشتری در مقایسه با کنترلر محبوب دوال‌سنس دارد.

هندرسون می‌گوید که تصاویری از نسخه پروتوتایپ و آزمایشی این کنترلر جدید برای او فرستاده شده‌اند، اما منابع درخواست منتشر نشدن این تصاویر تا هنگام اعلام رسمی را دارند. این تصاویر ویژگی‌های جدید این کنترلر حرفه‌ای را نشان می‌دهند.

اولین ویژگی جدید، دکمه‌های کوچکی زیر آنالوگ‌های این کنترلر است که به کاربران اجازه می‌دهد در‌صورت نیاز این آنالوگ‌ها را از بدنه این دستگاه جدا کنند. ویژگی‌ دیگر قابل مشاهده در این تصاویر، تریگرهای متفاوتی برای دکمه‌های R2 این کنترلر است که سرعت عمل بیشتری دارد و به کاربران کمک می‌کند که برای تیراندازی و دیگر دستورها، این دکمه‌ها را برای زمان کوتاه‌تری فشار دهند.

سومین ویژگی جدید، دکمه‌های پدالی شکلی است که به‌پشت این دسته متصل می‌شود و بازیکنان می‌توانند عملکردهای مختلفی را برای آن‌ها تعریف کنند. پیش از این شاهد استفاده از این نوع دکمه‌ها در کنترلرهای غیررسمی برندهای SCUF Gaming و NACON بودیم و حتی سونی در سال ۲۰۱۹ این دکمه‌ها را برای کنترلر دوال‌ شاک 4 نیز تولید و عرضه کرده بود. همچنین عده‌ای از بازیکنان خواستار وجود این دکمه‌ها در کنترلر دوال‌سنس نیز بودند که البته در هنگام عرضه شاهد وجود آن نبودیم.

در انتها نیز این تصاویر نشان می‌دهند که این کنترلر جدید از گریپ‌ها یا جای‌دست‌های ضدلغزش جدیدی بهره می‌برد که به قرار گیری بهتر در دستان بازیکنان کمک بزرگی می‌کنند. البته این گریپ‌ها قابل جداسازی نیز هستند.

کنترلر دوال سنس PS5

درنهایت منابع می‌گویند که این کنترلر جدید از ویژگی‌های نرم‌افزاری ارتقایافته‌ای نیز استفاده می‌کند که هنوز جزئیات دقیقی از آن‌ها در دسترس نیست. همچنین این افراد به معرفی این دسته در آینده نزدیک اشاره می‌کنند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که سونی چه زمانی این کنترلرهای جدید را معرفی می‌کند. طبق اطلاعات هندرسون، سونی برنامه‌هایی برای معرفی چندین سخت‌افزار جدید (غیر از کنسول) برای اواخر ماه میلادی جاری در نظر گرفته است. البته حضور این کنترلر جدید در این معرفی‌های جدید قطعی نیست.

دیگر گزارش‌ها نیز از احتمال برگزاری یک رویداد State of Play برای اعلام تاریخ انتشار بازی God of War Ragnarok در همین بازه‌ی زمانی خبر می‌دهند. درنهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اطلاعات جدید سرانجام در چه تاریخی به‌صورت رسمی اعلام می‌شوند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Try Hard Guides
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده