نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷

پیش‌بینی درآمد ۱۱۷ میلیارد دلاری بازی‌ های موبایل در سال ۲۰۲۶

گزارش‌های منتشر شده از افزایش چشم‌گیر درآمد صنعت بازی در بخش موبایل در سال‌های آینده خبر می‌دهند.

روز گذشته مؤسسه تحقیقاتی Sensor Tower که به بررسی وضعیت رشد بازار‌های اپلیکیشن‌های موبایلی معروف است، گزارش جدید خود را مبنی بر آینده‌‌ی این حوزه منتشر کرد. طبق این گزارش جدید، درآمد بازی‌های موبایلی تا سال ۲۰۲۶ به رقم خیره‌کننده ۱۱۷ میلیارد دلار می‌رسد. این گزارش می‌گوید که درآمد بازی‌های موبایلی فروشگاه اپ استور سیستم‌عامل‌‌های اپل تا سال ۲۰۲۶ به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد که ۴۳ درصد از کل درآمد این فروشگاه دیجیتالی را تشکیل خواهد داد.

همچنین در این سال درآمد اپلیکیشن‌های غیر از بازی به حدود ۹۱ میلیارد دلار می‌رسد که مجموع درآمد بازی‌های موبایلی این پلتفرم را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد. بازی‌های موبایلی فروشگاه گوگل پلی برای دستگاه‌های اندرویدی نیز به ۴۷ میلیارد دلار درآمد سالانه دست پیدا خواهند کرد که ۶۵ درصد از مجموع درآمد این بازار پرطرفدار خواهد بود.

درنهایت نیز این گزارش جدید نشان می‌دهد که مجموع درآمد اپلیکیشن‌های موبایلی شامل بازی‌ها و دیگر برنامه‌هایی که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و سرویس‌های اشتراکی را نیز ارائه می‌دهند، تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۲۳۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم سه برابر بیشتر از ارزش دلاری معامله‌ی خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت که بزرگ‌ترین خرید تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است، خواهد بود.

این پیش‌بینی جدید، رشد ۷۰ درصدی این بازار نسبت به درآمد ۱۳۷ میلیارد دلاری بازار اپلیکیشن های موبایلی در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. تحلیل‌گران اعتقاد دارند که درآمد سرسام‌آور بازی‌های موبایلی، یکی از دلایل ورود شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند بلیزارد، الکترونیک آرتز و اکتیویژن در سال‌های اخیر است.

ناچیز بودن هرینه ساخت و توسعه‌ی این اپلیکیشن‌ها و درآمد چندبرابری بازی‌های موبایلی ازطریق پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای صدها میلیون کاربر در سراسر جهان نسبت به بازی‌های کنسولی یا ویدیویی، از دلایل اصلی علاقه شرکت‌های بزرگ صنعت گیمینگ به سرمایه‌گذاری بیشتر  روی این بازار هستند. اوایل امسال نیز شاهد انتشار خبر تصاحب شرکت Zynga توسط تیک‌تو اینتراکتیو به مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار بودیم که از اهمیت بالای بازار بازی‌های موبایل برای این ناشر بزرگ و قدیمی آمریکایی خبر می‌دهد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، مجموعه‌ی زینگا در سال مالی ۲۰۲۰ در حدود ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است. این رقم در حدود دو برابر درآمد GTA Online، یکی از پردرآمدترین بازی‌های کنسولی است که تفاوت چشم‌گیر درآمد بازار بازی‌های موبایل نسبت به بزرگ‌ترین فرانچایزهای صنعت گیمینگ مانند GTA و Call of Duty را نشان می‌دهد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده