نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳

عدم استفاده از تخریب‌ پذیری کامل در بخش چند نفره Modern Warfare 2

طبق اعلام سازندگان Call of Duty: Modern Warfare 2، بخش چندنفره‌ی این بازی تخریب‌پذیری گسترده‌ای نخواهد داشت.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری را در همه‌ی زمینه‌ها به همراه داشته باشد که احتمالا شامل بخش چندنفره‌ی این سری نیز باشند. پیش از این توسعه‌دهندگان توضیحاتی پیرامون حالت‌های جدید بخش چندنفره، بازگشت و بهبود Gunsmith و موارد دیگر ارائه کرده‌اند. بااین‌حال یکی از مواردی که سری کالاف دیوتی برخلاف سری بتلفیلد تاکید چندانی بر آن ندارد، تخریب‌پذیری گسترده و واقع‌گرایانه‌ی محیط است.

اخیرا توسعه‌دهندگان بازی در جریان یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ تأیید کردند که اگرچه بخش کمپین تک نفره‌ی Call of Duty: Modern Warfare 2 دارای مکانیسم‌های تخریب‌پذیر گسترده و بزرگ است اما این مکانیسم در بخش چندنفره وجود نخواهد داشت. درواقع در بخش چند نفره‌ی بازی می‌توان شاهد تاثیر شلیک و انفجار بر محیط بود اما بازیکنان نمی‌توانند انتظار یک تخریب‌پذیری گسترده و بهبود یافته به مانند کمپین بازی را داشته باشند.

جفری اسمیت، طراح ارشد بخش چندنفره‌ی Call of Duty: Modern Warfare 2 درباره‌ی تخریب‌پذیری بازی گفت: «ما تخریب‌پذیری را در بخش چندنفره نخواهیم داشت. درواقع نمی‌توانیم آن را در مقیاس بزرگ سراسر نقشه پیاده‌سازی کنیم. هنرمندان جلوه‌های ویژه‌‌ی ما موانع Jersey را دوست دارند. این‌ها موانع بتنی کوچکی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را خرد کرده و از بین ببرید. بااین‌حال وقتی می‌توان به یک مانع بتنی شلیک کرد، پس می‌توان به دیوار خانه‌ها و موارد دیگر نیز تیراندازی کرد. ما تا جایی که بتوانیم از تخریب‌پذیری استفاده می‌کنیم که البته بهتر است از آن به‌عنوان «آسیب» نام ببریم. این آسیب شامل نشان دادن آسیب به محیط و فرسودگی آن‌ها بدون از هم پاشیدن ساختار کلی است».

سوپ مک تاویش در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

در ادامه پاتریک کلی، یکی از مدیران پروژه‌ی ساخت Call of Duty: Modern Warfare 2 گفت: «ما تخریب‌پذیری را بررسی کردیم. با این کار شما با چالش‌هایی مواجه می‌شوید. مثلا زمانی‌که از تخریب‌پذیری کامل استفاده کنید، فضاهای زیادی در دسترس قرار می‌گیرند که دیگر به سختی می‌توان آن‌ها را فضای جنگی نامید. این شبیه زمانی است که شما بتوانید دیوارها را تخریب کنید. از طرف دیگر، هنگام سوراخ شدن دیوارها، حتی اگر قادر نباشید از این حفره‌ها شلیک کنید اما باز هم با چالش دیده شدن مواجه خواهید بود. [در صورت استفاده از تخریب‌پذیری] ما باید کارهای دیگری از نظر تغییر نورپردازی و بافت محیط را انجام دهیم که ممکن است منجر به نشان دادن مصنوعی بازیکنان و اجزای محیطی شود».

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۱ (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲) روی پلتفرم پی سی (ازطریق استیم) و کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد و قیمت آن برای تمامی پلتفرم‌ها ۷۰ دلار خواهد بود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار بازی مدرن وارفر ۲ را با زومجی و دیگران در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده