نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۷

راه یافتن ایکس باکس کلاود گیمینگ به تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ

شرکت مایکروسافت از عرضه‌ی برنامه‌ی ایکس باکس برای تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ در اواخر ماه ژوئن خبر داد.

همان‌طور که اخیرا تام هندرسون گزارش داد، شرکت مایکروسافت برنامه‌ی ایکس باکس را به تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ می‌آورد. این امکان دسترسی به بازی‌های موجود در فهرست آثار سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را در تلویزیون فراهم می‌کند و کاربرها در این حالت دیگر نیازی به کنسول نخواهند داشت. این اپلیکیشن در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) در Samsung Gaming Hub یا Media Hub در دسترس قرار می‌گیرد. کافی است وارد حساب کاربری فعلی خود شوید، یک کنترلر را ازطریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید و به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازید.

شرکت مایکروسافت از عرضه‌ی نسخه‌ی بتای سرویس Xbox Cloud Gaming در آرژانتین و نیوزلند خبر داد. بازیکن‌ها درکنار تجربه‌ی آثار گیم پس ازطریق کلاود روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، کنسول‌های ایکس باکس، ویندوز و دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS می‌توانند فورتنایت را نیز بدون نیاز به تهیه‌ی اشتراک بازی کنند.

ویندوز 11 نیز میزبان به‌روزرسانی‌هایی در بخش گیمینگ خواهد بود که از میان آن‌ها می‌توان به بهبود بازی‌های Windowed برای کاهش تأخیر، نرخ تازه‌سازی متغیر (Variable Refresh Rate) و HDR خودکار (که در برنامه‌ی Windows Insider مراحل تست را پشت سر می‌گذارد)، برنامه‌ای برای تنظیم HDR به‌منظور افزایش دقت و یک ابزار Game Pass برای اطلاع از بازی‌های آتی اشاره کرد. کاربران می‌توانند انتظار راه‌یابی یک Controller Bar برای نمایش بازی‌های اخیر، دسترسی به بازی‌های کلاود بدون نیاز به ماوس و کیبورد و مواردی از این قبیل را داشته باشند.

مرورگر Microsoft Edge نیز به‌روزرسانی‌هایی جهت بهبود عملکرد Xbox Cloud Gaming دریافت خواهد کرد. این مرورگر به‌زودی میزبان یک صفحه‌ی آغازین سفارشی برای بخش گیمینگ، قابلیت Clarity Boost پیش‌فرض برای اجرای بازی‌های کلاود، حالت کارایی (Efficiency Mode) جهت بهبود عملکرد در ویندوز 10 و ویندوز 11 و کاهش استفاده از منابع سیستم اشاره کرد. شما می‌توانید منتظر انتشار جزئیات بیشتر در این رابطه در آینده‌ی نزدیک باشید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده