نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴

واکنش بسیار منفی کاربران متاکریتیک به بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal با کسب امتیاز کاربران ۰.۶ از ۱۴۶۶ رای، در رده‌ی سوم منفورترین بازی‌های تاریخ بلیزارد از دیدگاه کاربران در وب‌سایت متاکریتیک قرار گرفته است.

هنوز مدت زمان زیادی از انتشار بازی Diablo Immortal برای پی سی و گوشی‌های اندروید و iOS نگذشته است اما به‌نظر می‌رسد این بازی از هم‌اکنون با واکنش منفی طرفداران مواجه شده است. درواقع بسیاری از بازیکنان نسبت به سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این بازی که مستقیما بر روند گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد و به اصطلاح Pay to Win است، واکنش بسیار منفی داشته‌اند و این واکنش‌ها هم‌اکنون در وب‌سایت متاکریتیک قابل مشاهده هستند.

درواقع بازی Diablo Immortal با وجود دریافت بازخوردهای مثبت از منتقدین و داشتن امتیاز متای ۷۹ از بررسی‌های ۱۲ منتقد روی پلتفرم iOS، از ۱۴۶۶ امتیاز کاربران توانسته است یوزراسکور ۰.۶ را در وب‌سایت متاکریتیک به‌دست آورد. از نظر امتیازات پایین کاربران به بازی‌ها، بازی Diablo Immortal را می‌توان در رده‌ی سوم ضعیف‌ترین بازی تاریخ بلیزارد از نگاه کاربران قرار داد. دو بازی دیگر این فهرست بازی Warcraft 3: Reforged با امتیاز ۰.۶ از ۳۰ هزار و ۹۲۳ رای و بازی World of Warcraft: Burning Crusade Classic با امتیاز ۰.۵ از ۳۶۷ رای هستند.

نمایی از بازی Diablo Immortal

در نظرهای منفی بازیکنان به مکانیسم‌های گیم‌پلی ناکارآمد، گرایندینگ بیش از حد که بازیکنان را مجبور به پرداخت پول واقعی می‌کند و پرداخت‌های درون برنامه‌ای بیش از حد اشاره شده است. یکی از مواردی که بازیکنان Diablo Immortal به آن اعتراض داشته‌اند مربوط‌به پایان بازی است؛ جایی که بازیکنان به Legendary Crest نیاز دارند تا الماس‌های لجندری پنج ستاره را ازطریق Elder Rifts به‌دست آورند. بااین‌حال احتمال پیدا کردن یک الماس لجندری پنج ستاره ازطریق خرید Elder Rift یک در ۵۰ مورد است.

بازیکنانی که به‌صورت رایگان به تجربه‌ی بازی Diablo Immortal بپردازند، تنها تعداد بسیار محدودی Legendary Crest دریافت خواهند کرد؛ از همین رو تنها راهی که برای ارتقای شخصیت‌های محبوب خود در دسترس دارند، پرداخت پول واقعی خواهد بود. در همین راستا اخیرا گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد برای ارتقای کامل یک شخصیت از بازی Diablo Immortal باید ۱۱۰ هزار دلار هزینه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده