نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷

علاقه استودیو Nightdive به ریمستر بازی Unreal

کلیف بلزینسکی از جانب استودیو Nightdive با تیم سوئینی تماس گرفت و پیشنهاد ریمستر نسخه‌ی اول بازی Unreal را مطرح کرد.

سال گذشته استودیو Nightdive ریمستر بازی Quake را تقدیم طرفدارها کرد که از وضوح 4K، پشتیبانی از نمایشگرهای عریض، مدل‌های بهبودیافته، نورپردازی رنگی و پویا، آنتی الیاسینگ، عمق حوزه‌ی دید و تعدادی مراحل تازه بهره می‌برد. این توسعه‌دهنده آهنگ اصلی ترنت رزنر را نیز به بازی بازگرداند که به‌دلیل انقضای حق نشر در نسخه‌ی دیجیتالی غایب بود. با همه‌ی این اوصاف، این ریمستر به رایگان در دسترس دارندگان نسخه‌ی اصلی Quake قرار گرفت.

استیون کیک، مدیرعامل استودیو نایت‌دایو با انتشار یک توئیت گفت که پس از عرضه‌ی ریمستر Quake، کلیف بلزینسکی از جانب Nightdive با تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک تماس گرفت و پیشنهاد تولید ریمستر بازی اصلی Unreal را داد. کیک در بخش پایانی این توئیت نوشت: «اگر خواهان این مورد هستید، با انتشار یک پیام به سوئینی اطلاع دهید». کلیف بلزینسکی در پاسخ گفت: «به دلایل حقوقی چیزی نمی‌گوید» و تیم سوئینی هنوز پاسخی نداده است.

با اینکه مجموعه بازی‌های Unreal بیشتر به‌خاطر بخش چندنفره‌ی خود شناخته می‌شود، اما نسخه‌ی اول آن دارای یک بخش تک‌نفره‌ی فوق‌العاده بود که با یک سکانس پرتنش فرار از زندان کشتی آغاز می‌شد. پس از آن گیمرها وارد فضاهای بیگانه‌ی بزرگی می‌شدند که ظرفیت‌های گرافیکی موتور بازی‌سازی آنریل انجین را به نمایش می‌گذاشت. البته این بازی به‌واسطه‌ی طراحی صدای فضایی، تنوع حالت‌های شلیک سلاح‌ها و هوش مصنوعی چالش‌برانگیز دشمنان نیز مورد توجه قرار گرفت.

استودیو Nightdive سابقه‌ی ریمستر و بازنشر آثار کلاسیک ازجمله بازی Blood، بازی Doom 6، بازی Sin، بازی PowerSlave، بازی Strife و بازی Shadow Man را دارد. این توسعه‌دهنده درحال‌حاضر روی ریمیک بازی System Shock کار می‌کند که از مدت‌ها پیش در حال توسعه است و در اواخر سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار می‌شود. در ماه مارس گزارش شد که ریمیک سیستم شاک به پایان مراحل توسعه نزدیک شده است.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده