// شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۳

پشتیبانی کامل بازی Resident Evil Village از دسته های پلی استیشن وی آر 2

کپکام اعلام کرد که نسخه PS5 بازی Resident Evil Village به‌صورت کامل از کنترلرهای Sense هدست واقعیت مجازی PS VR2 سونی پشتیبانی می‌کند.

شرکت Capcom با فراهم کردن امکان تجربه‌ی بازی Resident Evil 7: Biohazard با PSVR سونی، تاثیر مثبت قابل توجهی روی موفقیت اولین هدست واقعیت مجازی پلی استیشن داشت؛ تا جایی که در آمار رسمی اعلام شد که رزیدنت ایول 7 یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های پلی استیشن وی آر به شمار می‌آید. حالا می‌دانیم که کپکام برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر 2 برنامه‌هایی به مراتب هیجان‌انگیزتر دارد.

کنترلرهای Sense هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 میزان غوطه‌ور شدن بازیکن در تجربه‌ی بازی را افزایش می‌دهند

وقتی در State of Play ژوئن ۲۰۲۲ تایید شد که ریمیک Resident Evil 4 دارای محتوای ویژه برای PS VR2 است و Capcom روی تجربه‌ی کامل بازی Resident Evil Village با پلی استیشن وی‌آر 2 کار می‌کند، گیمرها فهمیدند که همکاری سونی و کپکام با جدیت جلو می‌رود.

بسیاری از گیمرها می‌خواستند بدانند که آیا نسخه PS5 بازی Resident Evil Village از کنترلرهای خاص PS VR2 هم پشتیبانی می‌کند یا صرفا قرار است تجربه‌ی بصری واقعیت مجازی را ارائه دهد و با دسته‌ی خود کنسول تجربه شود. به همین خاطر کپکام تایید کرد که RE Village با پلی استیشن وی‌آر 2 تبدیل به یک بازی واقعیت مجازی کامل می‌شود و می‌توان با دسته‌های سنس PS VR2 از ابتدا تا انتهای آن را بازی کرد.

دسته های سنس پلی استیشن وی آر 2 کنسول PS5 سونی

بازی Resident Evil 7: Biohazard هرگز چنین تجربه‌ای را با PlayStation VR ارائه نداد. گیمر موقع تجربه‌ی آن اثر فقط هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر را روی سر می‌گذاشت تا محیط‌ها را به‌صورت مستقیم ببیند. در نتیجه نگاه کردن به چپ و راست یا بالا و پایین، هم‌معنی با حرکت دادن سر در این جهات بود. اما باز هم برای تجربه‌ی بازی باید کنترلر PS4 را در دست می‌گرفت و مثل بازی‌های غیر VR سراغ تجربه‌ی آن می‌رفت.

پیشرفت فنی بسیار زیاد هدست واقعیت مجازی PS VR2 و به‌ویژه کنترلرهای آن نسبت به نسل قبل باعث می‌شود که ماجرا برای بازی Resident Evil Village متفاوت باشد. اگر می‌خواهید از خود دفاع کنید، دست‌ها را جلوی صورت بیاورید تا دقیقا ایتن وینترز هم همین کار را انجام دهد. تفنگ را با دسته به سمتی که می‌خواهید نشانه بگیرید تا همین کار توسط ایتن انجام شود. در یک دست چاقو را نگاه دارید و با دست دیگر شلیک کنید. همچنین می‌توانید در یک دست شاتگان را نگه دارید و در دست دیگر یک هندگان داشته باشید.

برداشتن یک سنگ با کنترلرهای Sense هدست واقعیت مجازی PS VR2 شرکت سونی در بازی Resident Evil Village شرکت Capcom

سویوشی کاندا، تهیه‌کننده بازی در وصف دسته‌های PS VR2 با نام Sense Controllers می‌گوید: «این کنترلرهای پیشرفته، میزان غوطه‌ور شدن بازیکن در تجربه‌ی بازی را افزایش می‌دهند».

دسته‌ی پلی استیشن وی آر 2 با دقت به حرکات دست شما واکنش نشان می‌دهد و در همین حین، دوربین‌های خود PS VR2 به تعقیب کردن مداوم دسته‌ها می‌پردازند. در نتیجه گیمر برای استفاده از PS VR2 برخلاف PSVR از هیچ دوربین جداگانه‌ای استفاده نخواهد کرد. پس می‌تواند در هر جهت که می‌خواهد بنشیند یا بایستد و از تجربه‌ی اثری مثل بازی Resident Evil Village لذت ببرد؛ درحالی‌که به‌لطف کنترلرهای سنس که قابلیت‌های جذاب دوال‌سنس را هم دارند، دست‌های وی عملا تبدیل به‌دست‌های شخصیت اصلی بازی شده‌اند و او به تعامل با انواع‌واقسام اجسام می‌پردازد.

کپکام می‌گوید که قیمت و تاریخ عرضه‌ی بازی را در آینده اعلام خواهد کرد. بسیاری از بازیکن‌ها فکر می‌کنند که تجربه واقعیت مجازی کامل Resident Evil Village قرار است یکی از همان «بیشتر از ۲۰ بازی زمان عرضه» پلی استیشن وی آر 2 باشد.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده