// جمعه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷

فروش پلی استیشن 5 به بیشتر از ۲۰ میلیون کنسول رسید

در جدیدترین اخبار بازی تایید شد که مجموع فروش جهانی پلی استیشن 5 از ۲۰ میلیون کنسول فراتر رفت.

اکنون حدود ۱۸ ماه از عرضه‌ی کنسول PS5 می‌گذرد و شرکت Sony به‌صورت رسمی خبر داد که فروش جهانی پلی استیشن 5 از ۲۰ میلیون کنسول عبور کرد. ورونیکا راجرز که روی فروش جهانی و عملیات تجاری در بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (SIE) نظارت می‌کند، در این‌باره گفت:

شرکت سونی امسال تولید کنسول پلی استیشن 5 را به شکل قابل‌توجه افزایش خواهد داد

«ما هیجان‌زده هستیم که به شما اعلام کنیم SIE بیشتر از ۲۰ میلیون پلی استیشن 5 را در دنیا فروخته است. از زمان عرضه‌ی PS5، تیم‌های ما به شکل خستگی‌ناپذیر کار کردند تا یک کنسول گیمینگ واقعا متعلق به نسل جدید را تحویل دهند که دنیا را فتح کرده است. از این فرصت برای تشکر از طرفدارها بابت پشتیبانی‌شان بهره می‌بریم.

شور و اشتیاق شما برای برند PlayStation ما را به حرکت درمی‌آورد و الهام‌بخش ما برای اختراع تکنولوژی جدید، مهندسی آینده‌ی گیمینگ و ادامه دادن به ساخت بهترین جا برای بازی کردن است.

خطاب به آن طرفدارهایی که هنوز دست‌شان به کنسول نرسیده است، این را می‌گویم که لطفا بدانید ما مشغول برنامه‌ریزی برای افزایش قابل‌توجه تولید پلی استیشن 5 در سال جاری هستیم. ما به شکل بی‌پایان به کار ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که پلی استیشن 5 در دسترس تمام افرادی قرار دارد که یک کنسول PS5 می‌خواهند».

لوگوی پلی استیشن ۵، کنسول و دسته

براساس گزارش رسمی شرکت سونی می‌دانیم که وقتی پلی استیشن 5 در بازار موجود می‌شود، سرعت فروش آن به‌قدری زیاد است که طی ۸۲ دقیقه حدود ۸۰ هزار کنسول PS5 به فروش می‌رسد؛ فروشی که کنسول PS4 مثلا پس از حدود ۹ روز به آن دست پیدا می‌کرد.

جیم رایان، مدیرعامل و رئيس بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (Sony Interactive Entertainment) با اشاره به تقاضای بسیار زیاد گیمرها برای خرید PS5 گفت که با تمام محدودیت‌های موجود در بازار سخت‌افزار، سرعت فروش پلی استیشن 5 به‌شدت افزایش پیدا می‌کند؛ تا حدی که انتظار می‌رود حوالی ماه آوریل سال ۲۰۲۳، دوباره مجموع فروش کنسول PS5 از مجموع فروش کنسول PS4 در بازه‌ی زمانی مشابه جلو بزند.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده