نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲

عدم عرضه بازی Diablo Immortal در دو کشور به‌دلیل وجود لوت باکس ها

ظاهرا بازی Diablo Immortal به‌خاطر استفاده از لوت باکس‌ها و تضاد با قوانین قمار در کشورهای بلژیک و هلند عرضه نخواهد شد.

شرکت Activision Blizzard در ماه آینده بازی Diablo Immortal را به‌خاطر قوانین محدودکننده‌ی برخی از کشورها در تعدادی از مناطق عرضه نخواهد کرد. به گزارش رسانه‌ی هلندی Tweakers، مدیر ارتباطات بنلوکس شرکت اکتیویژن بلیزارد اخیرا تأیید کرد که بازی دیابلو ایمورتال باتوجه‌به قوانین رسمی در کشورهای هلند و بلژیک منتشر نمی‌شود.

رسانه Tweakers گزارش داد که کاربران این مناطق برای مدت کوتاهی قادر به پیش-ثبت‌نام برای Diablo Immortal بودند، اما این گزینه پس از اعلام زمان انتشار بازی در ماه آوریل حذف شد. یکی از کارمندهای بلیزارد نیز با انتشار یک بیانیه گفت که بازیکن‌های هلند و بلژیک به‌دلیل محدودیت‌های یادشده امکان دانلود بازی را نخواهند داشت.

در این بیانیه‌ی انتشاریافته در انجمن ردیت آمده است: «در کشور شما وجود لوت باکس در بازی‌ها غیرقانونی است؛ بنابراین تا زمانی‌که محدودیت‌های مربوط‌به قمار تغییر نکند، بازی [Diablo Immortal] در هلند و بلژیک منتشر نخواهد شد. اگر موفق به اجرا و تجربه‌ی بازی در این مناطق شوید، نمی‌توانم تضمین کنم که به این خاطر محروم نخواهید شد».

با اینکه اکتیوژن بلیزارد در سایت رسمی خود لوت باکس‌ها را دلیل عدم انتشار بازی Diablo Immortal در هلند و بلژیک ذکر نکرده است، اما این مناطق مواضع سختگیرانه‌ای نسبت‌به وجود لوت باکس‌ها در بازی‌های ویدیویی دارند. مدت کوتاهی پس از اینکه کمیسیون بازی بلژیک اعلام کرد که گنجاندن لوت باکس در بازی‌ها چندین قانون مربوط‌به قمار در بلژیک را نقض می‌کند، شرکت بلیزارد فروش لوت باکس‌ها در برخی از آثار خود مثل اورواچ در این کشور را متوقف کرد.

در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگی نظیر نینتندو، الکترونیک آرتز، Psyonix و کونامی نیز تصمیم به توقف فروش لوت باکس‌ها در دو کشور هلند و بلژیک گرفتند. زیرا قوانین رسمی این کشورها، لوت‌باکس‌ها را نوعی از قمار به شمار می‌آورند.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده