نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۳

بخش چندنفره بازی Gears of War ممکن بود حذف شود

به‌تازگی یکی از توسعه‌دهندگان سابق بازی Gears of War گفته است که ممکن بود بخش چندنفره از بازی اول حذف شود.

بخش آنلاین و چندنفره یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی Gears of War است که درکنار بخش تک‌نفره و تجربه‌ کوآپ این سری اهمیت زیادی برای طرفداران دارد بااین‌حال اخیرا یکی از توسعه‌دهندگان سری اعلام کرده است که ممکن بود بخش چندنفره هیچگاه به نسخه‌ی سال ۲۰۰۶ راه نیابد. اخیرا لی پری، طراح گیم‌پلی و مراحل اصلی بازی Gears of War، در یک مصاحبه اعلام کرد که در فاصله‌ی چند ماه تا عرضه‌ی بازی، اپیک گیمز، سازنده‌ی آن با چندین مولفه از بخش چندنفره به مشکل خورده بود و حتی در اواخر همان سال، به فکر حذف کامل بخش چندنفره بود.

به‌گفته‌ی پری، سازندگان بازی Gears of War یک تیم کوچک را تشکیل می‌دادند که این موضوع توسعه‌ی یک بخش چندنفره را به خودی خود بسیار پیچیده و دشوار می‌کرد. علاوه‌براین موضوع، بخش مولتی پلیر بازی Gears of War باید با رقیبان سرسختی همچون Halo رو‌به‌رو می‌شد که این موضوع به اندازه‌ی کافی یک چشم‌انداز دلهره‌آور برای تیم سازنده به شمار می‌آمد.

مارکوس فنیکس گیرز آو وار

بااین‌حال بزرگ‌ترین مشکلی که تیم سازنده با آن مواجه شد، کشف نحوه‌ی طراحی نقشه‌هایی بود که باید براساس گیم‌پلی و تیراندازی آهسته‌تر بازی Gears of War ساخته می‌شدند. این طراحی برخلاف گیم‌پلی بسیار سریع‌تری بود که بسیاری از بازی‌های تیراندازی آنلاین به آن معروف هستند. درنهایت استودیوی اپیک گیمز نقشه‌هایی پر از نقاط گلوگاهی طراحی کرد که رقیبان را مجبور می‌کرد از نقاط خاصی بیرون بیایند و از این طریق رفتارشان قابل پیش‌بینی‌تر شود.

علاوه‌براین، توسعه‌دهندگان محل‌های مختلفی برای کاورگیری در سراسر نقشه قرار دادند تا بازیکنان بتوانند علاوه‌بر پناه گرفتن، یک دید بسیار خوب نسبت به میدان نبرد داشته باشند. با این اقدامات، درنهایت شاهد آن بودیم که بخش چندنفره‌ی بازی Gears of War تبدیل به یکی از نقاط قوت این سری شد و در سال‌های بعد به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و گسترش یافت.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این خبر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده