// شنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸

مایکروسافت همچنان روی ساخت دستگاه استریم بازی کار می‌کند

مایکروسافت در حال توسعه‌ی دستگاهی با اسم رمز Keystone است. این دستگاه به کاربران امکان استریم بازی روی تلویزیون را می‌دهد و آن‌ها را از داشتن کنسول بی‌نیاز می‌کند.

مایکروسافت تأیید کرد که برنامه‌های ویژه‌ی مرتبط با دستگاه استریم بازی که به کاربران امکان تجربه‌ی بازی‌های ایکس‌ باکس بدون نیاز به کنسول را می‌دهد، دستخوش تغییر شده‌اند. به نقل از Windows Central، پروژه‌ی استریم مایکروسافت با اسم رمز Keystone یک دستگاه کوچک است که به هر تلویزیون یا نمایشگری متصل می‌شود. کاربران به وسیله‌ی این دستگاه می‌توانند بدون نیاز به کنسول یا کامپیوتر از قابلیت استریم گیم پس بهره ببرند.

باتوجه‌به اینکه دستگاه مذکور صرفاً به استریم بازی می‌پردازد، نیازی به سخت‌افزار قدرتمند هم‌تراز با ایکس باکس سری ایکس یا کامپیوتر مخصوص بازی وجود ندارد. در نتیجه Keystone می‌تواند ارزان‌ترین راه برای بهره‌مندی از گیم پس باشد.

بااین‌حال، هنوز تا کامل شدن روند توسعه‌ی Keystone فاصله زیادی داریم. سخنگوی مایکروسافت نیز در این خصوص عنوان کرد: «بله، این پروژه در حال توسعه است. ولی تیم توسعه از نتیجه‌ی کار راضی نیستند و به فکر اعمال تغییرات در آن هستند.»

او در ادامه توضیح داد: «چشم‌انداز و هدف ما برای Xbox Cloud Gaming این است که مردم بتوانند بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را روی دستگاه مورد نظرشان بدون هیچ محدودیتی تجربه کنند. همان‌طور که سال پیش نیز عنوان کرده بودیم، تیم توسعه در حال کار روی پروژه‌ی Keystone هستند. دستگاه کوچکی که به تلویزیون یا نمایشگر شما متصل می‌شود و شما را از داشتن کنسول بی‌نیاز می‌کند.

طبیعتاً مطابق هر پروژه‌ی فنی دیگری، ما در خلال توسعه برنامه‌های خود را بررسی و بازنگری می‌کنیم. به همین منظور برنامه‌های فعلی را کنار گذاشته‌ایم و روش دیگری را امتحان خواهیم کرد. هدف ما این است که امکان تجربه‌ی ایکس باکس کلاود گیمینگ را برای افراد بیشتری در سرتاسر جهان فراهم کنیم.»

دستگاه استریم بازی ایکس باکس KEYSTONE

علاوه‌براین، مایکروسافت در حال توسعه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی مخصوص تلویزیون‌های سامسونگ است. برنامه‌ای که به کاربران امکان استریم بازی روی تلویزیون بدون نیاز به هیچ دستگاهی را می‌دهد.

همه‌ی این پروژه‌ها زیر مجموعه برنامه‌ی جامع Xbox Everywhere قرار می‌گیرند. مایکروسافت از سال ۲۰۲۱ مشغول رایزنی با شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی تلویزیون است که پشتیبانی از ایکس باکس را در اولویت قرار دهند و برنامه‌ی مخصوص استریم بازی را در دستگاه‌های خود تعبیه کنند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ علاقه‌ای به برنامه‌های استریم ابری و پروژه‌های اینچنینی دارید؟ به نظر شما فناوری ابری بالأخره می‌تواند جایگاهی در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده