نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۷

تمایل جدی سونی به تصاحب استودیوهای بیشتر در آینده

جیم رایان، رئیس پلی استیشن در یک جلسه‌ی توجیهی گفت که کار سونی با تصاحب شرکت‌ها و استودیوها بیشتر تمام نشده است.

رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرد که آن‌ها کماکان به‌دنبال خریدهای احتمالی دیگری هستند تا از این طریق باعث رشد کسب‌وکار پلی استیشن شوند. با وجود تصاحب تعدادی از شرکت‌ها توسط سونی در سال گذشته، جیم رایان در جلسه‌ی توجیهی اخیر صراحتا اعلام کرد که کار آن‌ها با خریدهای احتمالی بیشتر تمام نشده است.

جیم رایان در جلسه‌ی توجیهی اخیر در این خصوص توضیح داد: «ما در زمینه‌ی تصاحب و ادغام و در عرصه‌ی سرمایه‌گذاری بسیار فعال بوده‌ایم. هدف از این سرمایه‌گذاری‌ها تقویت قوای استودیوهای پلی استیشن و کسب تخصص در زمینه‌هایی از توسعه‌ی بازی است که در طول تاریخ حضور قابل‌توجهی در آن نداشتیم. مشارکت طرح‌ریزی‌شده با بانجی مصداق بارز این ادعا است. از نظر فعالیت در زمینه‌ی تصاحب و ادغام در آینده نیز باید بگویم که هنوز کارمان با استراتژی رشد استودیوهای پلی استیشن ازطریق تصاحب استودیوهای خارجی تمام نشده است».

شرکت سونی در سال مالی قبل شماری از تیم‌ها نظیر استودیو فنلاندی Housemarque، استودیو هلندی Nixxes Software، استودیو بریتانیایی Firesprite، استودیو آمریکایی بلوپوینت و استودیو آمریکایی Valkyrie را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کرد. درضمن این شرکت درحال‌حاضر مشغول تکمیل خرید شرکت Bungie است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده