نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱

درآمد هفته‌ی اول Apex Legends Mobile یک سوم کالاف دیوتی موبایل بوده است

درآمد بازی Apex Legends Mobile در هفته‌ی اول انتشار ۵ میلیون دلار تخمین‌زده می‌شود که حدود یک سوم درآمد بازی Call of Duty: Mobile در مدت زمان مشابه است.

بازی Apex Legends Mobile از استودیوی ریسپاون که با همکاری تیم Lightspeed & Quantum، توسعه‌دهندگان بازی PUBG Mobile ساخته شده است، هفته گذشته برای سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شد. این بازی درست مثل نسخه پی سی و کنسول Apex Legends به‌صورت رایگان عرضه شده و پرداخت‌های درون بازی تأثیری روی گیم‌پلی آن ندارد. اما بتل پس پریمیوم و آیتم‌های ظاهری درون بازی مواردی هستند که بازیکنان در صورت تمایل باید بابت آن‌ها پول پرداخت کنند.

وبسایت Sensor Tower که داده‌های موبایلی بازی‌های ویدیویی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، تخمین زده که بازی Apex Legends Mobile در هفته‌ی اول انتشار چیزی در حدود ۴.۸ میلیون دلار در اپ استور و پلی استور درآمد داشته باشد. مطابق انتظار، آمریکا بیشترین سهم را در این درآمد داشته و ۴۴ درصد معدل ۲.۱ میلیون دلار از این مبلغ را به خود اختصاص می‌دهد. بعد از آن ژاپن و تایلند در رده‌های دوم و سوم جای می‌گیرند.

لجندها و لوگوی Apex Legends Mobile

PUBG Mobile به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال در گوشی‌های موبایل در هفته‌ی اول انتشار تنها ۶۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرده بود. البته این آمار به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. Call of Duty: Mobile نیز یکی دیگر از رقبای این بازی است که در هفته‌ی اول ۱۴.۸ میلیون دلار درآمدزایی کرده بود. این بازی اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد.

در طول مدت زمان عرضه‌ی بازی‌های PUBG Mobile و Call of Duty Mobile به ترتیب بیش از ۸ و ۱.۵ میلیارد دلار درآمد عاید سازندگان آن‌ها شده است. این آمار توسط Sensor Tower ارائه شده است. علاوه‌براین گفته می‌شود بازی Apex Legends Mobile در روی انتشار، در بیش از ۶۰ کشور جهان بیشترین دانلود روی گوشی‌های آیفون را به خود اختصاص داده که شامل آمریکا، انگلیس، ژاپن، هند و آلمان می‌شوند.

بازی CoD Mobile

بازی موبایلی Apex Legends نیز مثل نسخه پی سی و کنسولی آن قرار است مستقیماً با نسخه موبایلی Call of Duty Warzone رقابت کند که به‌گفته‌ی اکتیویژن به فاز آلفای داخلی وارد شده است. این پروژه که با اسم رمز Project Aurora شناخته می‌شود، احتمالاً امسال آماده عرضه شود.

الکترونیک آرتز به‌عنوان ناشر بازی Apex Legends روی پروژه Battlefield Mobile نیز کار می‌کند. اندرو ویلسون، مدیرعامل این بازی اعلام کرده که این بازی می‌تواند قبل از آوریل ۲۰۲۳ منتشر شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده