جیم رایان: پلی استیشن 5 بزرگ‌ترین پلتفرم تاریخ سونی خواهد بود

پنج‌شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
جیم رایان، مدیر اجرایی برند پلی استیشن سونی با لباس قرمز در تصویر جذاب
در گزارش جدید سونی شاهد اعلام برنامه‌های بخش پلی استیشن برای آینده بودیم. جیم رایان اطلاعات زیادی را در رابطه با برنامه‌های بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت Sony ارائه داد.
تبلیغات

رایان اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی PS VR2 کنسول پلی استیشن 5 با بیشتر از ۲۰ بازی زمان عرضه به بازار می‌آید

در گزارش رسمی جدید شرکت Sony به ترتیب تیم‌های مدیریت بخش‌های مختلف سونی در رابطه با برنامه‌های خود صحبت کردند. وقتی نوبت به جیم رایان، مدیرعامل و رئيس Sony Interactive Entertainment رسید، او به‌سراغ ارائه‌ی اطلاعات بیشتر راجع به پلی استیشن وی‌آر 2 و پلی استیشن 5 رفت. او گفت که میزان تعامل گیمرها با پلی استیشن 5 فراتر از انتظار سونی است و این تعامل فراوان از هفت نظر به‌تازگی رکوردی جدید را برای کنسول PS5 ثبت کرد.

رایان در ابتدا گفت که سونی هم یک دوره‌ی انتقال بین نسلی (از کنسول PS4 به کنسول PS5) را بسیار قدرتمندانه پشت سر گذاشت و هم در طول سال مالی به درآمد رکوردشکنانه رسید. او گفت سونی به این باور رسیده است که پلی استیشن 5 بزرگ‌ترین پلتفرم تاریخ این شرکت خواهد بود. موفقیت پلی استیشن در کشورهای گوناگون در حال گسترش است. مثلا چین در بازه‌ی زمانی مشابه، یازدهمین بازار بزرگ پلی استیشن 4 محسوب می‌شد و حالا ششمین بازار بزرگ پلی استیشن 5 به شمار می‌آید.

در این بین باید میزان خرج شدن پول توسط کاربرها در بازی‌های مختلف را یکی از موارد تأثیرگذار روی درآمد شرکت دانست. میزان خرج پول توسط گیمرها برای خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی‌ها روی کنسول PS5 با ۱۵ درصد افزایش نسبت به وضعیت کنسول PS4 در بازه‌ی زمانی مشابه مواجه شده است.

پلی استیشن استاندارد، پلی استیشن 5 دیجیتالی و دوال سنس سونی در یک قاب

پلی استیشن می‌خواهد سرمایه‌گذاری خود روی IP جدید را افزایش دهد و تا سال مالی ۲۰۲۵ به ۵۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها برساند

سونی مشغول کار روی افزایش مداوم تولید کنسول PS5 است و می‌خواهد کاری کند در سال مالی آینده مجددا با وجود کمبود قطعات در دنیا، مجموع فروش پلی استیشن 5 مجددا از مجموع فروش پلی استیشن 4 در بازه‌ی زمانی مشابه (فروش کنسول‌ها طی سه سال نخست عرضه) جلو بزند. شرکت Sony می‌خواهد سرعت ساخت و عرضه‌ی پلی استیشن 5 را انقدر بالا ببرد که یک رکورد جدید را از این نظر برای خود به ثبت برساند.

فروشگاه اختصاصی Playstation Direct بزرگ‌تر از قبل شده است و سونی آن را وارد کشورهای بیشتری خواهد کرد. در نتیجه با گذر زمان تعداد بیشتری از کنسول‌های PlayStation 5 بدون واسطه و به‌صورت مستقیم توسط سونی به‌دست مخاطب می‌رسند.

پلی استیشن می‌خواهد سرمایه‌گذاری خود روی IP جدید را افزایش دهد و تا سال مالی ۲۰۲۵ به ۵۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها برساند. در مقام مقایسه باید بدانید که اکنون ۳۴ درصد از سرمایه‌گذاری پلی استیشن روی بازی‌ها به IP جدید اختصاص دارد. همچنین میزان سرمایه‌گذاری روی بازی‌های لایو سرویس، اکنون ۴۹ درصد است و تا سال مالی ۲۰۲۶ به ۵۵ درصد می‌رسد.

پوستر بسته الحاقی دستینی 2 (بازی Destiny 2) شرکت بانجی

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی انتظار دارد که قبل از پایان ماه مارس سال ۲۰۲۶، تعداد بازی‌های لایو سرویس خود در بازار را به عدد ۱۲ رسانده باشد. جالب این‌جا است که دو بازی لایو سرویس قبل از ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ (۳۱ مارس ۲۰۲۳) عرضه خواهند شد. رایان تاکید کرد که واقعا به عرضه‌ی دو بازی طی ماه‌های آتی اشاره می‌کند؛ نه اینکه باتوجه‌به خرید بانجی، Destiny 2 را یکی از دو بازی لایو سرویس جدید سونی طی سال جاری به شمار بیاورد. بسیاری از طرفدارها حدس می‌زنند که یکی از این دو بازی، The Last of Us Factions جدید ناتی‌داگ است.

سه بازی لایو سرویس بین آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴، چهار بازی لایو بین آوریل ۲۰۲۴ تا مارس ۲۰۲۵ و دو بازی لایو سرویس بین آوریل ۲۰۲۵ و مارس ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد.

تقاضا بی‌سابقه مردم آمریکا برای خرید پلی استیشن 5 سونی

هر زمان که فروشگاه‌های آمریکا از موجودی کافی PS5 در انبارهای خود بهره می‌برند، در هر دقیقه تقریبا هزار کنسول پلی استیشن 5 در این بازار به فروش می‌رسند

او به فعالیت‌های مولتی‌پلفترم پلی استیشن هم اشاره کرد که گویا مربوط‌به کامپیوتر، موبایل، واقعیت مجازی، Cloud و متاورس است. البته برخی از این فعالیت‌ها از جمله ساخت بازی موبایل در همکاری با شرکت‌های بزرگ دیگر انجام می‌شوند. رایان همچنین از فروش ۲.۳۹۸ میلیون نسخه‌ای بازی Horizon Zero Dawn روی پلتفرم PC، فروش ۸۵۲ هزار نسخه‌ای بازی Days Gone روی پلتفرم PC و فروش ۹۷۱ هزار نسخه‌ای بازی God of War روی پلتفرم PC تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) خبر داد که در مجموع بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد برای سونی به همراه داشته است.

در ادامه گفته شد که طی سال مالی فعلی، ۱۰ درصد از محتوای تولیدشده توسط سونی روی موبایل و ۲۰ درصد از‌ آن روی پلتفرم PC در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد. سونی می‌خواهد که تا مارس ۲۰۲۶، درصد مربوط‌به PC را به ۳۰ برساند و درصد موبایل را تا ۲۰ افزایش دهد. در نتیجه به‌نوعی می‌توان گفت که چند سال بعد، در مجموع نیمی از محتوای تولیدشده توسط استودیوهای اختصاصی در هر سال، ظاهرا بیرون از بستر کنسول‌های پلی استیشن نیز عرضه می‌شود.

شرکت سونی اعلام کرد که در آمریکا شمالی تمایل به خرید پلی استیشن 5 تقریبا دو برابر تمایل به خرید پلی استیشن 4 در بازه‌ی زمانی مشابه از چرخه‌ی عرضه‌ی این کنسول‌ها است. هر زمان که فروشگاه‌های آمریکا از موجودی کافی PS5 در انبارهای خود بهره می‌برند، در هر دقیقه تقریبا هزار کنسول پلی استیشن 5 در این بازار به فروش می‌رسند. تفاوت سرعت فروش آن‌ها با یکدیگر، بسیار زیاد است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات