نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۳

احتمال عرضه PS5 Pro و Xbox Series جدید در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴

شرکت تی‌سی‌ال در کنفرانس اخیر خود پیش‌بینی کرد که کنسول‌های میان-نسلی پلی استیشن 5 پرو و ایکس باکس جدید قبل از پایان سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند.

با اینکه شایعات زیادی از کنسول‌های بعدی شرکت‌های سونی و مایکروسافت وجود دارد، اما اکنون جزئیاتی از آن‌ها توسط یک منبع غیرمنتظره منتشر شده است. شرکت TCL در جریان کنفرانس اخیر خود در لهستان پیش‌بینی کرد که پلی استیشن 5 پرو و ایکس باکس تازه در سال ۲۰۲۳ یا سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهند شد.

این خبر توسط رسانه‌ی PPE.pl مخابره شد که در کنفرانس اخیر شرکت تی‌سی‌ال حضور یافت و تصاویری از اسلایدها تهیه کرد. تام هندرسون این تصویر را در توئیتر به اشتراک گذاشت که در ادامه قابل مشاهده است. ظاهرا به نظر این شرکت، کنسول‌های پلی استیشن 5 پرو و Xbox Series جدید تازه که «کنسول‌های میان-نسلی» نامیده می‌شوند، قادر به اجرای بازی‌ها با وضوح 2160p و نرخ ۶۰ تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهند بود. براساس پیش‌بینی تی‌سی‌ال تکنولوژی، کنسول‌های بعدی توانایی پخش محتوای Ultra-HD با رزولوشن 8K را نیز خواهند داشت.

یکی از اسلایدهای کنفرانس اخیر TCL Technology

در این تصاویر به کارت گرافیک Radeon RX 7700 XT شرکت AMD نیز اشاره شده است. این پردازنده‌ی گرافیکی دارای تراشه‌ی گرافیکی RDNA 3 و ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 است. مدل‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس فعلی از معماری سفارشی RDNA 2 استفاده می‌کنند. ضمنا گزارش شده است که این کارت عملکرد بهتری در زمینه‌ی ری-تریسینگ نسبت‌به کارت گرافیک RX 6900 XT از خود نشان می‌دهد.

شرکت تی‌اس‌ال در زمینه‌ی فروش تلویزیون‌های LCD و پنل تلویزیون در سراسر جهان رتبه‌ی دوم را دارد و این دلیل اشاره‌ی TCL به چنین مواردی را توضیح می‌دهد. آن‌ها احتمالا به‌دنبال تبلیغ نمایشگرهای سفارشی برای کنسول‌های تازه خواهند بود. البته عرضه‌ی PS5 Pro و Xbox Series جدید از سوی سونی و مایکروسافت تأیید نشده است و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات موثق منتظر بمانیم.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده