نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸

راه‌اندازی وب‌سایت Dragon’s Dogma توسط کپکام به مناسبت ۱۰ سالگی بازی

کپکام با راه‌اندازی یک وب‌سایت تازه به‌مناسبت دهمین سالگرد بازی Dragon’s Dogma تنور شایعات توسعه‌ی دنباله‌ی آن را داغ کرد.

شرکت Capcom یک وب‌سایت به‌مناسبت ۱۰ سالگی بازی اکشن نقش‌آفرینی Dragon’s Dogma راه‌اندازی کرد که به شایعات تولید دنباله‌ی این اثر دامن می‌زند. بازی Dragon’s Dogma در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۲ (۲ خرداد ۱۳۹۱) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شد. نسخه‌ی گسترش‌یافته‌ی بازی تحت عنوان Dragon’s Dogma: Dark Arisen نیز یک سال بعد از آن در دسترس کاربران پلتفرم‌های PS3 و Xbox 360 قرار گرفت.

بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen در سال ۲۰۱۶ به کامپیوتر، در سال ۲۰۱۷ به پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و نهایتا در سال ۲۰۱۹ به نینتندو سوییچ راه یافت. در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ نیز شبکه‌ی نتفلیکس انیمیشن سریالی Dragon’s Dogma را در ۷ قسمت تقدیم طرفدارها کرد که با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدها روبه‌رو شد.

شرکت کپکام در یک پیام به‌مناسبت تولد ۱۰سالگی بازی در وب‌سایت تازه نوشت: «بازی Dragon’s Dogma با فرا رسیدن ماه می ۲۰۲۲ دهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. از تو متشکریم آریسن که اسلحه به‌دست گرفتی و دلیرانه دربرابر مشکلات غیرقابل تحمل پیش‌روی خود ایستادگی کردی. ما تا ابد قدردان حمایت‌های شما [طرفدارها] در طول این سال‌ها هستیم و امیدواریم در جشن به‌یادماندنی بازی Dragon’s Dogma به ما ملحق شوید».

مبارزه با هیولا در مجموعه‌ی Dragon's Dogma

در گذشته شاهد اشاراتی به بازی Dragon’s Dogma 2 در داده‌های فاش‌شده از کپکام در نوامبر ۲۰۲۰ و اطلاعات لورفته از پایگاه داده Nvidia Geforce Now در سپتامبر ۲۰۲۱ بودیم. بااین‌حال هنوز به شکل رسمی معلوم نیست که آیا شرکت Capcom برنامه‌ای برای توسعه‌ی دنباله Dragon’s Dogma دارد یا خیر. این ناشر ژاپنی اخیرا در جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ سرمایه‌گذارها اعلام کرد که احتمالا به‌سراغ احیای برخی از مجموعه‌های قدیمی خود خواهد رفت.

شرکت کپکام در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و درحال‌حاضر تعداد زیادی مجموعه بازی برجسته را در اختیار دارد. با اینکه مجموعه‌های پرفروشی نظیر Resident Evil کماکان به عرضه‌ی نسخه‌های تازه و بازسازی آثار کلاسیک ادامه می‌دهند، اما از مدت‌ها پیش خبری از مجموعه‌های Lost Planet، اوکامی، Dino Crisis و Power Stone به گوش طرفدارها نرسیده است.

وقتی در طول جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ سرمایه‌گذاران از کپکام سؤال شد که برنامه‌ی اصلی آن‌ها برای احیای مجموعه‌های فراموش‌شده چیست، این شرکت ژاپنی در پاسخ گفت: «رحال‌حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی آثار براساس تقاضای بازار هستیم. در ادامه‌ی مسیر، درخواست‌های طرفدارها را نیز مورد نظر قرار خواهیم داد».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده