نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۳

سازندگان Furi از عدم انطباق این اثر با سیاست‌های گیم پس می‌گویند

توسعه‌دهندگان استودیوی The Game Bakers در اظهارات اخیر خود درباره چالش‌های مسیر ساخت بازی Furi و عدم انتشار جدیدترین بسته الحاقی این بازی برای پلتفرم ایکس باکس صحبت می‌کنند.

بازی مستقل Furi از استودیوی The Game Bakers اخیراً DLC جدیدی را دریافت کرده که البته برای پلتفرم‌های ایکس باکس منتشر نشده است. سازندگان این بازی قبلاً اعلام کرده بودند که این تصمیم به‌دلیل عدم استقبال کاربران ایکس باکس از این بازی گرفته شده و حالا در مصاحبه جدید خود با نشریه VICE، به تشریح مسائل مربوط‌به Furi و ایکس باکس گیم پس پرداخته‌اند.

اعضای استودیوی The Game Bakers در ابتدا از فراهم شدن امکان دیده شدن بازی‌های ایندی در سرویس اشتراکی گیم پس تمجید کرده و در ادامه گفتند که به‌لطف انتشار آثار جذاب و متفاوت، توجهات بیشتری به سمت بازی‌های مستقل و کوچک جذب شده است. البته براساس گفته‌های آدری لپرینس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این استودیو، ارائه شدن تعداد زیادی بازی مستقل در سرویس ایکس باکس گیم پس، در عین حمایت از توسعه‌دهندگان مستقل می‌تواند به بحث دیده شدن بازی‌های کوچک و ناشناخته آسیب چشمگیری بزند.

«گیم پس پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای بازیکنان است و تاکنون باعث شده تا تعداد بازیکنان آثار مستقل در کنسول‌های ایکس باکس بیشتر از همیشه باشد. اما همین زمینه باعث شده تا کار برای بازی‌هایی که در سرویس گیم پس قرار ندارند بسیار دشوار شود.»

گیم پلی بازی Furi

توسعه‌دهندگان بازی Furi در ادامه آمار و ارقامی را ارائه کردند که نشان می‌دهد تنها ۵ درصد از فروش این بازی متعلق به پلتفرم ایکس باکس است. در سمت مقابل، Furi در کنسول‌های پلی استیشن کمی بهتر عمل کرده و ۷ درصد از فروش کل بازی را به خود اختصاص داده است. بنابراین عمده‌ی فروش این بازی متعلق به پلتفرم پی سی و نینتندو سوییچ است که با استقبال به مراتب بیشتری مواجه شده است.

اما به‌نظر می‌رسد که سازندگان بازی Furi از مایکروسافت درخواست کردند تا بازی آن‌ها در سرویس گیم پس قرار بگیرد ولی به‌دلیل اینکه این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، عرضه‌ی آن در ایکس باکس گیم پس با سیاست‌های مایکروسافت در تمرکز روی بازی‌های جدید همخوانی نداشته است. این موضوع و همچنین محدودیت بودجه‌ی استودیوی سازنده‌ی این بازی نهایتاً باعث شده تا از ساخت DLC جدید Furi برای کنسول‌های ایکس باکس صرف‌نظر شود.

بااین‌حال، در صورت عملکرد خوب Furi با انتشار بسته الحاقی جدید این بازی، ممکن است Game Bakers در آینده تصمیم به انتشار DLC جدید برای کنسول‌های ایکس باکس بگیرند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده