نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱

اعلام تاریخ ادغام شرکت های تیک تو و زینگا

روز دوشنبه شرکت‌های تیک-تو و زینگا در یکی از بزرگ‌ترین معاملات طول تاریخ صنعت بازی‌ها با یکدیگر ادغام خواهند شد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت‌های Take-Two و Zynga در تاریخ ۲۳ می (۲ خرداد) در یکی از بزرگ‌ترین معاملات طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی با یکدیگر ادغام خواهند شد. سهام‌داران این دو تشکیلات در روز پنج‌شنبه همه‌ی پیشنهاد‌ها مربوط‌به ترکیب شرکت‌ها را تأیید کردند. پس از بسته شدن بازار بورس در روز جمعه، معامله‌ی سهام شرکت زینگا متوقف شد.

در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۲ تیک-تو اینتراکتیو، شرکت مادر راک‌استار از برنامه‌ی خود برای تصاحب شرکت Zynga با مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار خبر داد. درحال‌حاضر این بزرگ‌ترین معامله‌ی انجام‌شده در طول تاریخ صنعت بازی‌ها به‌حساب می‌آید، اما پس از تکمیل خرید اکتیوژن بلیزارد توسط مایکروسافت با مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار، شرایط بار دیگر تغییر می‌کند. این هفته ردموندی‌ها ادعا کردند که مراحل تصاحب اکتیویژن بلیزارد با سرعت طی می‌شود.

از روز دوشنبه مجموعه بازی‌های بزرگ کنسول و کامپیوتر شرکت تیک-تو مانند Grand Theft Auto ،Borderlands ،NBA 2K و BioShock و بازی‌های اجتماعی بسیار محبوب شرکت زینگا نظیر FarmVille و Words With Friends تحت عنوان یک برند به بازار عرضه می‌شوند. چندی قبل استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two گفت که تخصص زینگا می‌تواند به آن‌ها در تحقق اهداف بلندپروازانه‌ی شرکت برای بازی‌های رایگان و کراس-پلتفرم کمک کند و امکان عرضه‌ی آثار برجسته‌ی کنسول و کامپیوتر برای موبایل را فراهم آورد».

استراوس زلنیک در روز پنج‌شنبه اظهار داشت: «اعتقاد داریم که ادغام تیک-تو با زینگا تحول‌آفرین خواهد بود؛ چراکه یک مجموعه‌ی متنوع و عالی از آثار پیشرو در صنعت خلق می‌کنیم و به یکی از پیش‌گامان بازی‌های موبایل تبدیل می‌شویم».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده