نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱

فروش بیشتر ایکس باکس سری اس از PS5 در ژاپن طی یک هفته

کنسول Xbox Series S در یک هفته توانست باتوجه‌به کمبود PS5 فروش بیشتری نسبت به این کنسول در ژاپن داشته باشد. البته مجموع فروش پلی استیشن 5 بسیار بیشتر است.

مجموع فروش پلی استیشن 5 در ژاپن از ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار کنسول فراتر رفت و مجموع فروش ایکس باکس سری ایکس/اس در این کشور از ۲۰۴ هزار کنسول عبور کرد

در چند سال گذشته کمبود جهانی تراشه‌های نیمه هادی و عوامل دیگر موجب کاهش فروش تقریبا تمام سخت‌افزارهای موجود در بازار شد و عرضه‌ی کنسول‌ها به‌ویژه پلی استیشن 5 را با مشکلات زیادی مواجه کرد. این وضعیت کماکان ادامه دارد؛ به‌خصوص در ژاپن که جدیدترین آمار فروش هفتگی نرم‌افزار و سخت‌افزار مجله Famitsu نشان از فروش بیشتر ایکس باکس سری اس نسبت‌به پلی استیشن 5 در این کشور طی هفته‌ی گذشته دارد.

براساس گزارش فامیتسو در آمار کلی اوضاع متفاوت است. مجموع فروش پلی استیشن 5 در ژاپن از ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار کنسول (۱۳۸۵۱۲۸ کنسول PS5 دیسک‌خور/استاندارد و ۲۳۵۷۱۰ کنسول PS5 دیجیتالی) فراتر رفت و مجموع فروش Xbox Series در ژاپن به‌تازگی از ۲۰۴ هزار کنسول (۱۰۵۴۰۸ ایکس باکس سری اس و ۹۹۴۶۹ ایکس باکس سری ایکس) عبور کرد.

از سال ۲۰۱۴ تا امروز این اولین‌بار است که طی یک هفته در ژاپن میزان فروش هفتگی ایکس باکس از فروش هفتگی پلی استیشن پیشی می‌گیرد. فروش هفتگی کنسول نسل ۹ سونی در این کشور از حدود ۵۰ هزار دستگاه در هفته‌ی قبل به ۲ هزار و ۶۹۳ دستگاه در این هفته کاهش یافت و فروش هفتگی کنسول‌های ایکس باکس به ۶ هزار و ۲۲۵ دستگاه (۶۱۲۰ کنسول Xbox Series S و ۱۰۵ کنسول Xbox Series X) رسید. واضح است که کمبود عرضه تأثیر زیادی بر فروش کنسول‌ها دارد. جالب اینکه بیشتر فروش ایکس باکس در این هفته به ایکس باکس سری اس مربوط بود.

نینتندو سوییچ با فروش هفتگی بیش از ۶۵ هزار دستگاه در ژاپن همچنان عملکرد بسیار خوبی دارد. این کنسول در زمینه‌ی فروش بازی‌ها نیز عالی عمل می‌کند؛ به‌طوری که تمام ۱۰ بازی پرفروش این هفته‌ی بازار ژاپن را آثار نینتندو سوییچ تشکیل می‌دهند. بازی Nintendo Switch Sports با فروش ۴۷ هزار نسخه‌ای صدرنشین جدول این هفته شد و پس از آن بازی Kirby and the Forgotten Land با تقریبا ۱۵ هزار نسخه فروش قرار دارد. بازی اکشن ماجراجویی The Centennial Case: A Shijima Story نیز بالغ‌بر ۶۴۰۰ نسخه را به فروش رساند تا در جایگاه هفتم قرار بگیرد.

پرفروش‌ترین بازی‌های ژاپن در هفته‌ی گذشته‌

  1. بازی Nintendo Switch Sports با فروش ۴۷.۵۲۵ نسخه
  2. بازی Kirby and the Forgotten Land با فروش ۱۴.۹۰۳ نسخه
  3. بازی Mario Kart 8 Deluxe با فروش ۱۱.۱۲۷ نسخه
  4. بازی eBASEBALL Powerful Pro Baseball 2022 با فروش ۱۰.۳۷۲ نسخه
  5. بازی Ring Fit Adventure با فروش ۶.۸۳۹ نسخه
  6. بازی Minecraft با فروش ۶.۵۵۳ نسخه
  7. بازی The Centennial Case: A Shijima Story با فروش ۶.۴۰۹ نسخه
  8. بازی Super Smash Bros. Ultimate با فروش ۵.۸۴۹ نسخه
  9. بازی Mario Party Superstars با فروش ۴.۳۶۰ نسخه
  10. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با فروش ۴.۲۴۵ نسخه


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده